BMW потвърди разработването на второто поколение на своя флагмански SUV X7, а тази информация стана публично известна за първи път благодарение на анализ на финансовия отчет на компанията, с който се сдоби британското издание Autocar. В документа се посочва, че концернът е инвестирал в мащабни изследвания и разработки на нови модели, включително наследниците на X5 и X7, както и електрическото семейство Neue Klasse, по-специално предстоящия iX3. Интересното е, че X5 и X7 са споменати отделно от Neue Klasse в доклада, което показва тяхната техническа автономност и различен подход към архитектурата на платформата.
За разлика от изцяло електрическите модели, изградени върху новата архитектура Neue Klasse, предстоящото BMW X7 ще получи обновена платформа CLAR, която в момента се използва в седаните от серия 7 и i7 . Това означава, че второто поколение X7 не само ще бъде дълбоко актуализирано по отношение на дизайн и технологии, но и ще получи по-широк избор от силови агрегати. Според Autocar, моделът ще се предлага с четири вида задвижващи агрегати: бензинов, дизелов, хибриден и изцяло електрически. По този начин, флагманският SUV на BMW ще се превърне в един от най-технологично гъвкавите модели в своя сегмент, способен да се адаптира към пазарните промени и регулаторния натиск в различните страни.
Ръководителят на научноизследователската и развойна дейност на BMW Франк Вебер косвено потвърди този подход. В коментар пред репортери той заяви, че инженерите на BMW са в етап на развитие, където гъвкавостта на дизайна става от решаващо значение. Според него компанията вече се е отдалечила от класическата идея за автомобилни платформи, а по-нататъшната модулност ще стане основата на ново поколение модели. BMW обръща специално внимание на външния вид на X7: новият модел ще получи дизайн в стила на концепциите Neue Klasse, което показва пълно отклонение от разделението на „традиционни“ и „електрически“ решения за каросерията. Баварците смятат, че създаването на две отделни стилистични линии за автомобили с различни видове силови агрегати е погрешна стратегия, която само усложнява възприятието на марката.
Очаква се новото поколение на BMW X7 да влезе в продажба през 2027 година, което означава, че настоящият модел ще остане в производство приблизително осем години, което е доста дълъг жизнен цикъл за модерен SUV. В момента X7 се предлага ексклузивно в Европа като мек хибрид, с начална цена от 105 600 евро. Въпреки тази цена, моделът остава популярен сред купувачите, а основният му конкурент - Mercedes-Benz GLS - все още не е показал признаци на бърза актуализация, което дава на BMW предимство във времето за реализиране на амбициозните си технически планове.