Mercedes-Benz обяви сериозен пробив в посока „електронизация“ на системите за управление, като обяви, че от 2026 година серийните автомобили на марката ще бъдат оборудвани с най-новата технология Steer-by-wire. По този начин Mercedes-Benz ще стане първият немски автомобилен производител, който ще започне масово да внедрява тази технология в серийни коли, което демонстрира намерението на марката да продължава да води иновационните процеси в индустрията.
Технологията Steer-by-wire, разработена в партньорство с известния доставчик на автомобилни компоненти ZF Friedrichshafen, коренно променя подхода към шофирането на автомобил, като напълно изоставя класическите механични връзки между волана и предните колела. Вместо това, сигналите се предават електронно, което отваря нови възможности за адаптивност, яснота на управлението и персонализиране на стила на шофиране.

Благодарение на това, инженерите успяват да преосмислят пространството в кабината - воланът от ново поколение ще има правоъгълна форма, а оформлението на предната част на самата кабина ще се промени поради опростяването на дизайна в областта на педалния възел, което ще осигури допълнителен комфорт на водача.
Един от най-технологичните аспекти на новата система е способността ѝ да поддържа функции за автономно шофиране. Воланът ще може да остане неподвижен или дори да се скрива, докато гледате медийно съдържание, което показва дълбоката интеграция на това развитие в концепцията за бъдещи автомобили без шофьор. Това решение е особено важно за премиум моделите на Mercedes-Benz, които се фокусират върху съчетаването на високи технологии с елегантност и комфорт.

Така комбинацията от технологични иновации, включително преходът към управление по кабел, интеграцията на сателитни карти на Google, гласовия асистент ChatGPT и поддръжката на офроуд функции, демонстрира желанието на Mercedes-Benz не само да отговори на предизвикателствата на времето, но и да оформи бъдещето на автомобилното инженерство. В контекста на глобалната тенденция към автономност, дигитализация и персонализиране на шофирането, немската марка продължава да потвърждава статута си на един от технологичните лидери в световната автомобилна индустрия.
През 2026 г. началото на масовото производство на автомобили с електроуправляемо управление ще бъде повратна точка не само за Mercedes-Benz, но и за цялата индустрия, защото изчезването на физическата връзка между волана и колелата всъщност бележи прехода към ерата на управлението чрез сигнали, а не чрез усилие, което с течение на времето може да се превърне в новия стандарт в премиум и масовия сегмент.

Свързани новини
-
Новата Toyota RAV4 е първата, която получава технологията AreneОфициалната премиера на новото поколение на кросоувъра Toyota RAV4 се състоя само преди няколко дни, но японските медии вече започнаха да разкриват ...27.05.20256 452
-
След критики в социалните мрежи Mercedes променя технологията на зареждане в новия CLAMercedes-Benz беше принуден да вземе решение за промени в дизайна на електрическия седан CLA от ново поколение, след като вълна от критики заля социал ...20.05.20252 228
-
Mercedes-AMG пуска специално купе в чест на новия филм с Брад ПитMercedes-AMG официално представи уникална версия на своя флагмански модел купе AMG GT 63, наречена APXGP Edition, която е създадена специално в чест н ...08.05.20251 650
-
Mercedes заменя V-Class с луксозните миниванове VLE и VLSMercedes ще замени V-Class с луксозни миниванове, които ще са обозначени с индекси VLE и VLS. Пресслужбата на немската марка обяви премиерата на конце ...22.04.20251 599
-
Mercedes ще използва китайски лидари за своите самоуправляващи се автомобилиMercedes-Benz ще оборудва своите самоуправляващи се автомобили с китайски лазерен лидар. Според Reuters компанията вече е избрала доставчик - китайски ...13.03.20251 487
-
Mercedes: След 10 години дизайнерите ще бъдат ненужниИзкуственият интелект ще убие професията на автомобилните дизайнери. И това ще стане само след 10 години, смята ръководителят на дизайнерския отдел на ...28.02.20252 402