Mercedes-Benz беше принуден да вземе решение за промени в дизайна на електрическия седан CLA от ново поколение, след като вълна от критики заля социалните мрежи и специализираните медии. Автомобилният производител е преразгледал първоначалното си решение относно инфраструктурата за зареждане и е взел решение да добави възможността за свързване към най-често срещаните обществени точки за зареждане с напрежение 400 волта.
Тази информация вече е потвърдена от официален представител на Mercedes-Benz, като се отбелязва, че за купувачите към основното оборудване ще бъде добавен вграден преобразувател на напрежение. Благодарение на това, електрическият автомобил ще може да се зарежда както от стандартни DC станции, така и от мрежата на Tesla Supercharger. Първоначалната версия на новия продукт не предвиждаше тази възможност.
Проблемът стана публично достояние в началото на май, когато стана известно, че новото поколение CLA поддържа само зареждане с 800-волтов променлив ток, което изглежда твърде ограничено предвид реалното състояние на зарядната инфраструктура в повечето страни. В среда, където 400-волтовата технология остава доминираща, ограниченията биха могли да направят автомобила негоден за ежедневна употреба извън големите градове и следователно значително да повлияят на търговските му перспективи.

В отговор на вълна от възмущение от потребители онлайн и опасения от потенциални клиенти, Mercedes-Benz обясни, че първата партида автомобили с поддръжка само на 800-волтовата архитектура е предназначена да демонстрира техническите възможности на бързото зареждане, а не да отразява окончателната спецификация на производствен автомобил. Според официалните коментари, от 2026 година всички версии на CLA ще бъдат оборудвани с преобразувател на напрежение, който ще позволява зареждане на електрическия автомобил от мрежи с напрежение както 400, така и 800 волта.
Важно е да се подчертае, че тези промени са направени още преди началото на доставките на автомобили до клиентите, тоест компанията е реагирала своевременно на коментарите на потребителите и е променила подхода си още преди моделът да бъде пуснат в продажба.
На повечето пазари Mercedes-Benz CLA все още е на етап предварителни поръчки. Демонстрационни бройки вече са изложени в автосалоните на дилърите, но серийните доставки не са започнали. Въпреки това, почти цялата моделна линия вече е сформирана: наскоро в Китай дебютира удължена версия на седана, на официалния уебсайт е отворен конфигуратор за бъдещи купувачи, а в момента извън обхвата на публичното съобщение остава само комбито Shooting Brake.
