29 834

Автомобилът на старо +/- : Peugeot 3008 II (плюс БГ цени)

  • автомобилът на старо
  • peugeot
  • 3008
  • употребявани автомобили

Нашето мнение и съвет преди покупка на такава кола втора употреба

Автомобилът на старо +/- : Peugeot 3008 II (плюс БГ цени) - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Представен на автомобилното изложение в Париж през октомври 2016-а, Peugeot 3008 II (P84) беше пуснат на пазара веднага след това и бързо се утвърди като еталон в компактната категория на SUV-тата, макар да не разполага с истинско 4х4 задвижване. По популярност у нас тази кола дори надмина по-добри конкуренти като Renault Kadjar и Nissan Qashqai. Неговият атрактивен дизайн и динамични качества му позволиха да остане конкурентоспособен до края на производството, което насътпи на 6 юни 2024 година. Сега втората генерация може да се закупи само "на старо", но струва ли си и каква модификация да изберем?

Със своите щедри размери (4,45 м дължина, 1,84 м ширина, 1,62 м височина) и 2,67 м междуосие, 3008 II знае как да побере своите пътници. Той предлага обем на багажника от 520 л (395 при версиите PHEV). Под капака гамата от двигатели е обширна, с бензинови или дизелови двигатели от 100 до 180 к.с., plug-in хибриди (от 2019 г.) със 180, 225 и 300 к.с. и 48 V микрохибриден вариант през 2023 г. SUV се предлага с ръчна скоростна кутия (5 или 6 предавки), автоматична (EAT6 или EAT8) и със задвижване на две или четири колела (само при ной-мощният хибрид има 4х4 с електромотор на задната ос).

Автомобилът на старо +/- : Peugeot 3008 II (плюс БГ цени)

Фаза 2 на Peugeot 3008 II беше пусната на пазара през септември 2020 година, като автомобилът се предлагаше в шест нива на оборудване (Access, Active, Style, Allure, GT Line, GT). С 1 388 163 продадени бройки като нови, сега пазарът на употребявани такива коли в Европа е доста пренаситен. Но бензиновите и дизеловите версии със 130 к.с. в оборудване Allure представляват по-голямата част от предлаганите 3008.ци на старо.

Освен малкия волан, който намалява движението при завиване, 3008 има стегнато управление. Дори на мокри пътища Peugeot 3008 демонстрира забележителна ефективност. Или с други думи тази кола е приятна за каране. Пространството на задната седалка е задоволително за двама души, а багажникът лесно поглъща целия багаж на семейството. Добрата звукоизолация и комфортните предни седалки са в основата на приличния комфорт на това Peugeot.

Автомобилът на старо +/- : Peugeot 3008 II (плюс БГ цени)

Минуси обаче има и те съвсем не са малко. Твърдите пластмаси се драскат много лесно, докато арматурното табло дефектира често, особено при версиите от 2016 и 2017 година. Избягвайте предложения с т.нар. 3D инструментален панел, защото кристалите му се разтичат бързо и е много скъп. Окачването е сравнително здраво, но не така стоят нещата с двигателите. Поне не с всички.

1.2 PureTech - проблемен, висок разход на масло
1.2 Хибрид - Не добре паснат с трансмисията. Шумен
1.6 THP EAT6 = Без да е спортен, той е ефективен, много гъвкав, а автоматичната скоростна кутия предлага голяма плавност на работа.

1.6 PureTech EAT 8 = Най-добрият компромис в гамата. Само този четирицилиндров двигател (от наличните за 3008) не се "задъхва".

1.5 BlueHDi - По-шумен от 1.6 BlueHDi, като освен това не е по-динамичен или икономичен от 1.6.

1.6 BlueHDi - Ако искате дизел, това е вариантът. Работата му е задоволителна: тих, сравнително ефективен и доста икономичен.

2.0 BlueHDi - По-шумен от 1.6 BlueHDi, харчи повече, а динамиката му у пренебрежително по-добра
Plug-in Hybrid-ните агрегати не са за препоръчване за автомобил на старо, особено този с мощност от 300 конски сили. Сложни за поддръжка и доска скъпи за обслужване.

В заключение ще кажем, че препоръчителните опции са след фейслифта и са оборудвани с 1.6-литрови бензинови и дизелови двигатели. А какви екземпляри от модела Peugeot 3008 II се предлагат у нас и на какви пари, можете да видите ТУК.

Автомобилът на старо +/- : Peugeot 3008 II (плюс БГ цени)

Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 26 гласа.

Свързани новини