3 897

Ефектът на бумеранга: САЩ изпитват "моторен глад"

  • сащ
  • мита
  • автомобили

Абсурдните тарифни действия на Тръмп доведоха до недостиг на автомобилни двигатели

Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Процесът на негативно въздействие от необмислената политика на обитателя на Белия дом започна и то много болезнено: производствените линии бяха спрени в няколко завода и почти хиляда души бяха оставени без работа. Експертите виждат в това последствията от шоковата терапия, която политиката на администрацията на Доналд Тръмп зададе на автомобилните производители.

Това съобщават множество медии, включително WXYZ 7 News Detroit. Stellantis обяви временно спиране на заводите си в Мексико и Съединените щати. Само в САЩ 900 души ще загубят работата си. Все още никой не крещи с глас, но фактът вече е официално признат: двигателите на САЩ са свършили.

И това въпреки факта, че митата върху ключови авточасти, внасяни от Канада или Мексико, трябва да влязат в сила на 3 май. Американските производители вече са изправени пред огромни проблеми с наличността на компоненти. Гореспоменатата компания Stellantis е най-добрият пример за проблемно спиране на производството.

Заводът на Jeep в Мичиган е принуден да спре производството за около месец, тъй като Stellantis остана без двигатели, които се правят в Мексико. В случая с монтажния завод в Толука се очаква прекъсването на производството да продължи цял месец. В Канада, където се произвеждат моделите на Chrysler и Dodge, работата вероятно ще бъде възобновена чак на 21 април.

"Продължаваме да оценяваме средносрочното и дългосрочното въздействие на митата, но също така решихме да предприемем някои незабавни мерки, включително временно спиране на производството в някои от нашите заводи за сглобяване в Канада и Мексико. "Тези действия ще засегнат определени служители в няколко от нашите съоръжения в САЩ, които поддържат тези операции ", казва Антонио Филос, главен оперативен директор на Stellantis в Америка.

Спирането на поточните линии в Канада и Мексико засегна предимно работници от Съединените щати. В Stellantis 900 души, заети във фабриките на компанията в САЩ, ще загубят работата си поради спиране на производството заради чуждестранни подизпълнители.

Интересна е ситуацията във фабриките в Мичиган, където се произвеждат популярните модели Jeep - Wagner и Grand Wagoneer. Монтажните линии в Уорън трябва да бъдат затворени на 14 април, а местните медии съобщават, че прекъсването на производството се очаква да продължи поне един месец. В случая проблемът е в недостатъчния брой силови агрегати от фамилията Hurricane (3.0 литра R6), които се произвеждат в завода Stellantis в Мексико.

В официално изявление представители на Stellantis твърдят, че спирането на производството в Уорън не е свързан с новите тарифи. Те подчертават, че проблемът с наличието на двигатели R6 е съществувал и преди. Според тях Stellantis в момента е изправен пред спад в търсенето на пикапа RAM 1500, който също използва мексиканско задвижване. Следователно двигателите, които отиват в САЩ, първо се монтират в пикапи, сглобени в Стърлинг Хайтс, а не в джипове, произведени в Уорън.

Официалната позиция обаче не изглежда много правдоподобна, тъй като - въпреки въпросите на журналистите - ръководството на Stellantis не съобщава какво причинява проблемите с липсата на двигатели от серията Hurricane. Сигурно е обаче, че налагането на мита върху продукти от Канада и Мексико определено няма да помогне за решаването на проблемите в автомобилната индустрия на САЩ.

Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 21 гласа.

Свързани новини