15 675

8-те проблема на проблемния двигател на VW 1.4 TSI (ЧАСТ I)

  • volkswagen
  • 1.4 tsi

Сажди върху клапаните, слаба ангренажна верига, опасни течове на антифриз ... И това не е всичко свързано с един от най-популярните мотори на Volkswagen

8-те проблема на проблемния двигател на VW 1.4 TSI (ЧАСТ I) - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Знаете ли всъщност какво означава TSI? Съкращението TSI се появява през 2006 г. Първоначално то се дешифрира като Twincharged Stratified Injection. Благодарение на комбинацията от турбо и механично задвижван компресор, двигателят има отлична характеристика на въртящия момент.

Характерният начин на впръскване на горивото осигурява богата смес близо до запалителната свещ и бедна смес в останалата част от горивната камера. Оттук идва и високата ефективност при ниски и средни натоварвания.

От 2008 г. концепцията на TSI се тълкува по-широко - Turbo Stratified Injection, а един от най-разпространените двигатели от семейството EA111 е 1.4 TSI CAXA. Произвежда се от 2006 до 2015 г. и се монтира на много модели на Volkswagen, Skoda, Audi и Seat.

Моторът съдържа конструктивни решения, които включват продължителна и безпроблемна работа. Чугунен цилиндров блок, ангренажна верига, наличие на хидравлични повдигачи в задвижването на клапаните - звучи като двигател мечта! Но това е само на теория. По време на работа този двигател поднася много неприятни изненади. Ето и най-честите.

8-те проблема на проблемния двигател на VW 1.4 TSI (ЧАСТ I)

1. Износване на ангренажната верига

Понякога тази верига издържа много по-малко от 100 хиляди км, като проблемът ѝ е свързан с разтягане. Това се дължи на ниското качество в звената на веригата. Грубата повърхност се износва бързо и фугите се увеличават. Това води до цялостно удължаване на веригата, като се стига до момент, когато обтегачът престава да се справя със задълженията си. Последицата от това е срещата на клапаните с буталата. И скъпи ремонти.

2. Слаб обтегач на веригата

Повечето модерни двигатели с хидравлични обтегачи на веригата използват бутало с тресчотка. Този дизайн не позволява на буталото, достигнало желаната стойност, да се върне обратно. Веригата е износена, буталото се е изместило малко и е фиксирало обтегача в това положение. Но при 1.4 TSI буталото е свободно. При липса на налягане на маслото не опъва веригата и тя лесно може да прескочи няколко зъба - например при стартиране в студено време, когато маслото се подава от помпата със закъснение.

3. Повреда на буталата

Двигателят с принудително турбо се нуждае от бензин с по-високо октаново число, като за предпочитане е 100-октановият. Опитът да се спести гориво чрез зареждане с на A-95 често води до тъжни последици. Поради детонация в цилиндрите, преградите между буталните пръстени могат да се повредят. Това явление се случва още по-често, когато собственикът качва нестандартен фърмуер в електронния блок за управление на двигателя или с други думи прави самоделен чип тунинг.

ЧАСТ II

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Шефът на Volkswagen погреба Golf
    Шефът на Volkswagen погреба Golf
    Въпреки факта, че Volkswagen и Porsche са част от един концерн, мненията на техните лидери относно перспективите на двигателите с вътрешно горене се р ...
    13.04.2023
    5 459
  • Новият Golf идва на цената на Dacia
    Новият Golf идва на цената на Dacia
    Ще припомним, че миналата година традиционният крал на европейския пазар - Volkswagen Golf завърши едва на пето място в списъка на най-продаваните мод ...
    17.02.2023
    53 616
  • Проблем с електрическите VW-та
    Проблем с електрическите VW-та
    Volkswagen обяви изтегляне на близо 21 000 електрически кросоувъра ID.4 поради софтуерен проблем, който може да причини внезапна загуба на мощност. Из ...
    17.02.2023
    3 468
  • 8-те проблема на проблемния двигател на VW 1.4 TSI (ЧАСТ II)
    8-те проблема на проблемния двигател на VW 1.4 TSI (ЧАСТ II)
    ЧАСТ I 4. Разход на масло Изгарянето на масло в двигателите 1.4 TSI CAXA не е широко разпространено, поне при автомобили с умерен пробег. Въпрек ...
    16.02.2023
    47 325
  • Потвърдено: Без повече VW-та с ДВГ
    Потвърдено: Без повече VW-та с ДВГ
    След 100 дни начело на Volkswagen, главният изпълнителен директор Томас Шефер изложи визията си за марката, като същевременно предостави подробности з ...
    19.01.2023
    36 133