В предишният материал ви разказахме защо и кои коли корозират, а сега ще подкрепим тази си теза с десет примера за автомобили, които ръждясват по-бързо и на повече места отколкото останалите Ето и кои са те.
1. Ford Focus II (2004-2010)

Focus навлезе на пазара през 1998 г. и трябваше да отговори на нови стандарти за качество. Така и беше, въпреки че наследи склонността да ръждясва от Escort. В първото поколение корозията беше истински бич. Тази кола гние по калниците, арките на колелата, вратите, около резервоара за гориво и задната врата.
Във второто поколение се предполагаше, че ситуацията ще бъде коригирана. Оказа се обаче, че много Focus II се влошават на едни и същи места – само че не толкова интензивно, колкото техните предшественици. Интересното е, че някои Focus-и са се съпротивлявали на това дълго време. Струва си обаче да проверите долната страна на автомобила, преди да купите.
2. Ford Mondeo III (2000-2007)

Третата генерация ръждясва дори по-бързо от своя предшественик, който също не се радва на добра репутация. В сравнение с първото издание има ясен напредък, но кафявите плаки редовно се появяват по ръбовете на вратите, праговете, арките на колелата и капака на багажника (въпреки че след рестайлинга от 2003 г. картината се подобри значително).
Други чувствителни модели на Ford:
Ford Ka I (1996-2008) - под, странични прагове, окачването, задни калници;
Ford S-Max I (2006-2015) - Шаси, врати, капак на багажника.
3. Mazda 6 I (2002-2008 г.)

Първото поколение Mazda 6 стана известно с новия си стил и... проблеми с корозия. Ръждата засяга интензивно ръбовете на вратите, капака, долната част на купето, арките на колелата и всякакви пукнатини/отвори, особено при екземпляри, произведени преди 2006 г. Те имат може би най-слабата защита от всички модели на този производител - виновни са „тежките времена“, които принудиха японците да намалят производствените разходи.
4. Mazda 6 II (2007-2012)

Как следващото поколение устоя на разпадането? Е, кафявите петна не се появяваха в този мащаб, но все пак бързо. Особено тежко пострадаха арките на задните колела и долните ръбове на вратите и багажника.
5. Mazda 3 I (2003-2009)

Арките на задните колела са най-слабото място на "тройката". Те не само не са шумоизолирани, но защитата от корозия също е пренебрегната. Оттам ръждата се разпространява по калниците, праговете и вратите.
Други модели на Mazda, подложени на бърза корозия:
Mazda 2 (2002-2007) - Задни калници;
Mazda 5 (2005-2010) - арки на колелата, под;
Mazda MX-5 NC (2005-2015) - задна врата, преден капак, калници, странични прагове.
6. Opel Astra II Classic (2004-2009)

Първото поколение Astra е изключително уязвимо, второто по-малко. Ръжда обикновено се намира в ходовата част. Възрастта няма нищо общо с това: от 2004 г. цялата каросерия е поцинкована, но във версията Classic има само отделни елементи, така че корозията на арките на задните колела, калниците, ръбовете на вратите и капака е нещо обичайно за този модел.
7. Opel Corsa D (2006-2014)

Сравнително младата възраст не застрахова срещу "кафява чума". Най-често огнища се появяват под праговете, на задните калници и задната врата.
8. Daewoo Matiz (1998-2007)

Matiz веднага стана хит - достъпен и доста привлекателен. Но почти пълната липса на защита от корозия бързо разочарова собствениците. Ръждата удари всичко - особено праговете, задните калници и долните ръбове на вратите. Под дъното е още по-зле.
Също така моделите на Daewoo, подложени на бърза корозия, са:
Daewoo Lanos (1997-2008) - арки на колелата, прагове, спирачни тръби.
9.Mercedes ML W163 (1997-2004)

Краят на стария и началото на новия век беше най-лошият период в историята на Mercedes. Проблеми с качеството не пощадиха и частите на каросерията, които ръждясваха в невиждани мащаби. ML 1-во поколение не е изключение. Ръждата активно поглъща праговете, калниците, арките на колелата и други детайли.
Но ако на ML може да бъде простено заради произхода му, тогава какво да кажем за E-Klasse - модел, който изисква много високо качество. При W210 обаче защитата на корпуса е изключително лоша. Ръждивите петна атакуват шасито, праговете, калниците, вратите, облицовката, рамките на прозорците (под уплътненията), предното окачване... Списъкът с типични уязвимости е наистина дълъг.
Други модели на Mercedes, които не са устойчиви на корозия:
Mercedes A-Klasse W168 (1997-2004) - врати, калници, багажник, прагове;
Mercedes A-Klasse W245 (2005-2011) - врати, багажник, заварки, обшивка;
Mercedes C-A-Klasse W203 (2000-2006) - арки на колелата, странични елементи, калници.
10.Kia Cee'd / Hyundai i30 (2006-2012, 2007-2011)

Тези сестрински модели направиха бум в корейското автомобилостроене. Всъщност те бяха първите представители на своите марки, които в сравнение със западните конкуренти нямаше от какво да се срамуват - освен от лошо защитена каросерия.
И двата автомобила имат проблеми с корозията, която особено ревностно атакува панелите на вратите и капака на багажника. Освен това корейците имат деликатен лак и, подобно на Honda Civic VIII, са склонни да ръждясват около дръжките на вратите, лайстните и калниците.
Това съвсем не са всички модели, които страдат от повишена корозия. Ако имат опит и с други марки и модели, то не се колебайте да ги споделите в коментарите.
Свързани новини
-
Пет интересни новини от пазара на употребявани коли през 2021 (спойлер - BMW-тата се развалят най-много)Автомобилният пазар се променя светкавично всяка година, но някои тенденции и популярни измами остават същите. Компанията за IT данни carVertical обяв ...27.01.202214 454
-
Две откровено проблемни SUV-та, които не бива да купувате ако не искате да останете без париПокупката на автомобил на вторичния пазар за повечето сънародници остава почти единствената възможност да получат подходящо превозно средство за техни ...25.01.202235 842
-
Ford Mondeo на старо: Какви екземпляри се продават у насПри избора на автомобил много хора у нас (разбираемо) се ръководят от един критерий - цената. Имайки предвид бюджета си за покупка, можете да започнет ...26.12.202128 673
-
Вижте километражите на кои коли се манипулират най-многоИзмамите с пробега са едни от най-честo срещаните на вторичния пазар. Така се вдига цената на употребяваните автомобили. Както разкрива скорошно проуч ...24.12.202141 121
-
Три изключително надеждни двигателя, които се монтират в евтини коли на староОсновният ремонт на двигател с вътрешно горене е една от най-трудните и скъпи процедури. Ето защо не е изненадващо, че всеки, който си търси нова кола ...23.12.2021203 381
-
Още един "топ 5" на употребявани коли, които не трябва да купуватеПри избора на употребявана кола, в голяма част от случаите, предпочитание се дава предимно на най-разпространените модели. Потенциалният купувач смята ...20.12.202153 437