Основният ремонт на двигател с вътрешно горене е една от най-трудните и скъпи процедури. Ето защо не е изненадващо, че всеки, който си търси нова кола, се интересува от това двигателят му да работи възможно най-дълго. Това кара шофьорите да търсят автомобили със скъпи агрегати. В действителност обаче на пазара има подходящи агрегати, които се монтират и в бюджетни модели. Ето три примера за такива двигатели, а ако се сещате за още, не се колебайте да споделите опита си в коментарите.
1. Renault K4M

Монтира се в: Доста модели на Renault, Nissan Almera, Dacia Logan, Dacia Sandero, Dacia Duster и в някои модели на Lada.
Този двигател трябва да е добре познат на всеки, който е карал автомобили Renault. Двигателят с работен обем 1.6 литра и мощност от 102 до 105 конски сили разполага с чугунен блок, със сравнително ниска мощност, с прост дизайн и с наличието на хидравлични повдигачи. Всичко това помага с него да се изминат 500 хиляди км без основен ремонт. Също така двулитровият двигател F4R с мощност до 143 к.с. е пряк роднина на описаният. Той също се слави с дълговечност и освен това може да се похвали с по-добри динамични характеристики.
2. Volkswagen BSE 1.6 MPI

Монтира се в: Различни модели на Volkswagen, Skoda Octavia, 5-то и 6-то поколение на Golf, 5-та генерация на Jetta и на Passat B6.
Това е силов тракт, който не се нуждае от допълнително представяне за тези, които карат автомобили на VAG от години. Двигателят е с алуминиев цилиндров блок с чугунени облицовки. Неголямата мощност от 102 конски сили и обем от 1.6 литра позволява доста голям ресурс на двигателя и (при редовно обслужване) пробег от над 500 хиляди км без основен ремонт. Моторът е обичан и заради лесната си поддръжка. Има само един недостатък: тези двигатели не се произвеждат вече почти 6 години.
3. Hyundai G4FA

Монтира се в: Kia Rio, Hyundai i20, Kia Ceed, Hyundai i30, Hyundai Creta.
Още един много прост и ужасно издръжлив двигател, този път от Южна Корея. Всъщност можем да говорим за два модела наведнъж - G4FA и G4FC. И двата двигателя са с алуминиев цилиндров блок. Първият двигател е с обем 1.4 литра и мощност 107 к.с. Вторият - с обем 1.6 литра и мощ от 123 к.с. И двата двигателя работят плавно и без проблем до 500 хиляди или повече километра.
*Модели с гореописаните двигатели, продаващи се у нас, можете да откриете ТУК.
Свързани новини
-
Защо е важно да проверите употребяван автомобил, преди да го купите?Ако мислите за покупка на нов автомобил, има някои процедури, с които трябва да сте наясно, преди да сключите сделката, и една от тях е да се опитате ...07.02.202213 983
-
TÜV: Не купувайте употребявани коли от марките Tesla и DaciaКакто е добре известно, в Европа автомобилите трябва да преминават редовни проверки, за да продължат да се движат по обществените пътища. TÜV е н ...31.01.202255 608
-
Пет интересни новини от пазара на употребявани коли през 2021 (спойлер - BMW-тата се развалят най-много)Автомобилният пазар се променя светкавично всяка година, но някои тенденции и популярни измами остават същите. Компанията за IT данни carVertical обяв ...27.01.202214 454
-
5 страхотни опции за малък хечбек в ролята на първата колаПокупката на първата кола е една от най-важните стъпки в живота на всеки млад шофьор. А днес колите са скъпи, дори и употребяваните. Следователно е ну ...25.01.202238 799
-
Ford Mondeo на старо: Какви екземпляри се продават у насПри избора на автомобил много хора у нас (разбираемо) се ръководят от един критерий - цената. Имайки предвид бюджета си за покупка, можете да започнет ...26.12.202128 671
-
Вижте километражите на кои коли се манипулират най-многоИзмамите с пробега са едни от най-честo срещаните на вторичния пазар. Така се вдига цената на употребяваните автомобили. Както разкрива скорошно проуч ...24.12.202141 120