За авиокомпаниите става все по-скъпо да поддържат най-големия търговски пътнически самолет в света, Airbus SE A380, в безопасно състояние. Bloomberg съобщи за проблемите на този стареещ самолет.
Оказа се, че всяка година има все повече директиви за летателна годност, които засягат машините Airbus SE A380. В допълнение към процедурни въпроси, като изисквания за проверка на съвременното оборудване, тези документи обръщат внимание на течащи рампи, напукани уплътнения и счупени оси на колесниците - около два пъти повече от директивите за големите самолети на Boeing.
Медията отбелязва, че в миналото A380 е бил триумф на международното сътрудничество. Части за този самолет са били произвеждани от 1500 компании по целия свят. Сега обаче, в ерата на прекъснати вериги за доставки, обслужването на този самолет става все по-трудно. В същото време авиокомпаниите са принудени да продължат да експлоатират тези самолети, тъй като има недостиг на нови, по-икономични.