Амбициозният проект на Tesla за автономни превози официално започна първите си пътувания с пътници в Остин, Тексас. Въпреки че главният изпълнителен директор Илон Мъск преди това беше предложил изцяло „ненадзиравано“ преживяване, тези първи пътувания, които започнаха миналата неделя, се извършват с присъствието на помощник-шофьор за безопасност във всеки автомобил. Въпреки този човешки надзор, ранната оперативна фаза изглежда е протекла без големи инциденти, макар че няколко докладвани случая подчертават области, които се нуждаят от продължително усъвършенстване.
Създатели на съдържание и влиятелните лица, предимно тези с публично благоприятна позиция към Tesla, бяха сред първите, които изпитаха тези безпилотни пътувания по обществени пътища. Видеоклиповете, качени от тези първоначални пътувания, показват система, която работи много подобно на софтуера Full Self-Driving (FSD) на Tesla, но с явното отсъствие на ръцете на водача на волана. Човешкият наблюдател за безопасност заема предното пътническо място, вероятно позициониран така, че да може да се намеси незабавно, ако възникне необходимост.
Важно е да се отбележи, че това първоначално внедряване не беше широко публично изпитание. Вместо това, то беше внимателно управлявано въвеждане, в което участваше избрана група участници. В многобройните видеоклипове, документиращи тези пътувания, автономните автомобили Tesla като цяло демонстрираха компетентно навигиране в градската среда и трафика на Остин. Много от тези ранни записи бяха представени като пълни, нередактирани сегменти или живи стриймове, което придаде известна прозрачност на първоначалното представяне. Наблюдателите отбелязват, че в много случаи системата демонстрира уверено поведение на шофиране, компетентно изпълняване на завои и поддържане на плавно движение, оставяйки положително впечатление на пътниците.
Въпреки това, доклади от Fortune и други източници също отбелязват някои предизвикателства. Те включват забележими закъснения в стартирането на услугата, с първоначално чакане от два часа за започване на пътуванията. В един документиран случай Model Y е започнал ляв завой, преди да се върне рязко в първоначалната си лента, нахлувайки за кратко в насрещното движение. Друго наблюдение е свързано с Robotaxi, което е превишило посочената ограничение на скоростта, като видео показва автомобил, движещ се с 40 mph в зона с ограничение 30 mph, както и други незначителни случаи на превишаване на ограничението с няколко мили в час.
Понастоящем флотът от Robotaxi на Tesla в Остин е ограничен до около 20 автомобила. Продължаващото присъствие на монитори за безопасност в автомобилите, заедно с докладваното използване на преследващи автомобили, показва, че Tesla все още не работи с пълна увереност в истински автономна система без помощ за широко публично разгръщане. Този подход с двойна резервна система вероятно служи за удовлетворяване на регулаторните изисквания в тези ранни етапи. Въпреки това, обявената дългосрочна визия на Tesla е да разгърне масивен автопарк от „Cybercabs“ – специално конструирани автономни превозни средства, които няма да имат физически контроли за управление или спиране на автомобила от пътниците.