50 394

Volkswagen подготвя нов двигател с вътрешно горене с уникална разпределителна система

  • volkswagen
  • двигател с вътрешно горене
  • ангренажна система

Основната разлика е в ангренажния механизъм

Volkswagen подготвя нов двигател с вътрешно горене с уникална разпределителна система - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Volkswagen работи върху принципно нов тип двигател с вътрешно горене, който има за цел значително да намали разходите за поддръжка, да повиши надеждността и да опрости конструкцията на задвижването на спомагателните агрегати. Според данни, публикувани в изтекла патентна документация, компанията планира да се откаже от традиционните механизми на ангренажното задвижване, като зъбен ремък или метална верига, в полза на система с директни предавки.

Това решение предполага, че разпределителните валове и клапаните в новия двигател ще се въртят благодарение на цилиндрично зъбно колело, без участието на класически износващи се елементи, които изискват редовна смяна или опъване. Това не само опростява поддръжката, но и елиминира възможността от разтягане на веригата или скъсване на ремъка - проблеми, които често причиняват сериозни повреди.

Освен това, според наличната информация, на новия двигател също ще липсва традиционното ремъчно задвижване за допълнителни аксесоари като водна и маслена помпи, компресор на климатика и сервоуправление. Всички тези единици ще работят или електрически, или чрез едни и същи твърдо свързани зъбни колела, което ще елиминира друга група износващи се компоненти.

Важен момент е връщането към два клапана на цилиндър - схема, която практически е изчезнала в съвременните двигатели, където доминира четириклапанната архитектура. Подобна стъпка обаче може да е логична за двигател, който не е създаден за спортна динамика, а за висока ефективност и дълъг експлоатационен живот. Volkswagen вероятно работи и върху хибриден силов тракт, при който двигателят с вътрешно горене не поема основното натоварване и не е свързан директно с колелата, а работи изключително като генератор на електричество.

Такава система позволява намалени изисквания за обороти на двигателя, тъй като работи предимно във фиксиран диапазон, оптимизиран за горивна ефективност. При такива условия дизайнът с цилиндрични зъбни колела, въпреки потенциално по-високото ниво на шум, става по-приемлив - защото честотата и характерът на работа на двигателя са предвидими и контролирани от електрониката. Освен това, когато се използва в затворена капсулована конфигурация, където моторът действа само като източник на енергия, шумът и вибрациите могат да бъдат допълнително изолирани.

Това не е първият път, когато Volkswagen използва цилиндрични зъбни колела в своите двигатели. Един пример е 2.5-литровият петцилиндров дизелов двигател, монтиран в първото поколение на Touareg. Той използва зъбни колела за предаване на въртящия момент към разпределителните валове, което осигурява по-висока прецизност и издръжливост в сравнение с ремъци или вериги, макар и с някои компромиси в нивата на шума.

На този етап от Volkswagen не разкриват техническите характеристики на новия агрегат, по-специално не се знае дали е бензинов или дизелов двигател и колко цилиндъра има. Въпреки това, като се вземат предвид пазарните тенденции и стратегическият курс на концерна за електрификация на моделната гама, може да се предположи, че новата разработка е насочена към приложение в хибридни платформи, където ключови критерии са минимизиране на поддръжката, намаляване на разходите за притежание и екологична ефективност. Очаква се първите подробности за серийното внедряване на тази технология да се появят съвсем скоро.

Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 66 гласа.

Свързани новини