Въпреки многобройните постижения в технологията за бързо зареждане, за много от масово произвежданите електрически автомобили все още е нужно значително време за зареждане, поне в сравнение със свръхбързата операция на зареждане на автомобил с конвенционално гориво- Но сега, израелски инженери са намерили решение, което ще позволи да получите енергия за пробег от 160 км само за 5 минути.
Компанията StoreDot, която се занимава с производство на литиево-йонни батерии за електрически автомобили, разработва решение, което ще помогне на електрическите автомобили да получават заряд доста бързо. Както заявиха от компанията, с батериите от новото поколение електромобилите ще могат да изминат 160 км с 5 минутно зареждане.

Компанията нарича идеята си, която ще бъде известна в търговската мрежа като I-Beam XFC, "револючионен преход". Този метод елиминира предизвикателствата на адаптирането на технологията към настоящата EV архитектура, която се фокусира повече върху пробег с едно зареждане, отколкото върху бързото зареждане.
Разбира се, не всички литиево-йонни батерии могат да приемат толкова екстремно бързо зареждане, поради което компанията разработва версия на батерия, която няма да прегрява. Охладителната система на I-Beam XFC има интегрирано устройство, чието охлаждане идва директно от вътрешността на всяка клетка на батерията.

Този подход има редица предимства, най-важните от които са предотвратяването на локализирани горещи точки, равномерно разпределение на температурата и способността да се приема екстремно бързо ток.
Новата батерия вече няма да страда от проблема със загуба на капацитет с течение на времето, тъй като това, което компанията описва като "нова химия на батерията" (все още няма информация за нея) елиминира процеса на "стареене" на галваничните клетки.

StoreDot казва, че възнамерява да направи I-Beam XFC търговски достъпен. За тази цел вече са получени няколко патента за технологиите, използвани в батерията. Компанията обещава, че 2024 г. ще бъде забележителна година, тъй като точно тогава ще бъде постигнат значителен напредък при електромобилите. Съвсем скоро се предвижда демонстрация на технологията с монтирането ѝ на електромобил.
Тази технология има потенциала да промени посоката на автомобилната индустрия, така че ще бъде наистина интересно да видим как световните автомобилни гиганти ще работят със StoreDot и дали тази технология изобщо ще бъде внедрена.
Свързани новини
-
Ето каква трябва да е електрическата кола, за да стане масоваПовече от 70 процента от американските водачи на моторни превозни средства обмислят закупуването на електрически автомобил в близко или по-далечно бъд ...26.03.20244 491
-
Експеримент: Реален спрямо деклариран пробег на електромобил по магистралаОбхватът е един от най-важните показатели за изцяло електрическите модели. Тази цифра зависи от много фактори, включително метеорологичните условия и ...07.12.20239 267
-
Нов вид електромобилиШейн Чен, създателят на оригиналния ховърборд, който е с китайско-американски произход, представи уникалната електрическа кола SHANE. Моделът има само ...20.10.20237 585
-
Учен от Харвард определи пробега, след който електромобилите стават безопасни за околната средаДебатът за това дали електрическите автомобили наистина намаляват въглеродния отпечатък все още продължава, но проучване на завършилия студент от Харв ...07.09.202316 350
-
Power bank за автомобили!Ford Motor наскоро подаде заявка за патент за автомобилно ремарке, оборудвано с вградени батерии и електрически контакти. Иновативното ремарке, описан ...21.07.20232 661
-
Електромобилите дефектират много повече от колите с ДВГТова показва ново проучване по темата. По-конкретно всички големи производители на електрически превозни средства в САЩ получиха най-ниските оценки за ...29.06.20234 811