5 195

160 км пробег с петминутно зареждане

  • бързо зареждане
  • електромобил
  • beam xfc

Нова технологията за "екстремно" зареждане на електромобил

160 км пробег с петминутно зареждане - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Въпреки многобройните постижения в технологията за бързо зареждане, за много от масово произвежданите електрически автомобили все още е нужно значително време за зареждане, поне в сравнение със свръхбързата операция на зареждане на автомобил с конвенционално гориво- Но сега, израелски инженери са намерили решение, което ще позволи да получите енергия за пробег от 160 км само за 5 минути.

Компанията StoreDot, която се занимава с производство на литиево-йонни батерии за електрически автомобили, разработва решение, което ще помогне на електрическите автомобили да получават заряд доста бързо. Както заявиха от компанията, с батериите от новото поколение електромобилите ще могат да изминат 160 км с 5 минутно зареждане.

160 км пробег с петминутно зареждане

Компанията нарича идеята си, която ще бъде известна в търговската мрежа като I-Beam XFC, "револючионен преход". Този метод елиминира предизвикателствата на адаптирането на технологията към настоящата EV архитектура, която се фокусира повече върху пробег с едно зареждане, отколкото върху бързото зареждане.

Разбира се, не всички литиево-йонни батерии могат да приемат толкова екстремно бързо зареждане, поради което компанията разработва версия на батерия, която няма да прегрява. Охладителната система на I-Beam XFC има интегрирано устройство, чието охлаждане идва директно от вътрешността на всяка клетка на батерията.

160 км пробег с петминутно зареждане

Този подход има редица предимства, най-важните от които са предотвратяването на локализирани горещи точки, равномерно разпределение на температурата и способността да се приема екстремно бързо ток.

Новата батерия вече няма да страда от проблема със загуба на капацитет с течение на времето, тъй като това, което компанията описва като "нова химия на батерията" (все още няма информация за нея) елиминира процеса на "стареене" на галваничните клетки.

160 км пробег с петминутно зареждане

StoreDot казва, че възнамерява да направи I-Beam XFC търговски достъпен. За тази цел вече са получени няколко патента за технологиите, използвани в батерията. Компанията обещава, че 2024 г. ще бъде забележителна година, тъй като точно тогава ще бъде постигнат значителен напредък при електромобилите. Съвсем скоро се предвижда демонстрация на технологията с монтирането ѝ на електромобил.

Тази технология има потенциала да промени посоката на автомобилната индустрия, така че ще бъде наистина интересно да видим как световните автомобилни гиганти ще работят със StoreDot и дали тази технология изобщо ще бъде внедрена.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 12 гласа.

Свързани новини