10 Юли, 2025 11:20, обновена 10 Юли, 2025 11:20 1 132

Четири мандата доверие: Лидерът, който обединява месопреработвателния ни бранш – Атанас Урджанов

  • бизнес
  • производство
  • месопреработване
  • атанас урджанов

Под негово ръководство през последните девет години Асоциацията на месопреработвателите в България се утвърди като гласа на индустрията и остава единствената активна браншова структура, обединяваща фирмите от сектора

Четири мандата доверие: Лидерът, който обединява месопреработвателния ни бранш – Атанас Урджанов - 1
Милен Ганев Милен Ганев Главен редактор във Fakti.bg

Атанас Урджанов е сред най-влиятелните фигури в хранителната индустрия у нас. Практик с висока R&D експертиза с над 25-годишен опит във внедряването на решения и управлението на процеси и планове в производствени структури.

Той е представител на хранителната индустрия в ключови експертни групи. Урджанов е зам.-председател на Националния съвет по храни към МЗХ, член на Съвета на настоятелите на УХТ, носител на отличието „Почетен професор от практиката“ на УХТ, зам.-председател на Бюрото на Съвета на браншовите организации към БТПП. Член е на Борда на хранителната компания „Белла България“.

„Успяхме да останем единствената браншова организация, обединяваща фирмите от месната индустрия в страната. Това е резултат от 31-годишна последователна работа“, коментира избраният за безпрецедентния четвърти последователен мандат председател на Асоциацията на месопреработвателите в България (АМБ) Урджанов.

Под негово ръководство през последните девет години организацията не просто представлява интересите на членовете си пред институциите, тя изгради мостове на доверие вътре в бранша и е все по-близо до потребителите в страната ни и в чужбина.

„Доказахме, че сме гласът на българския месопреработвател – глас, който се чува и се уважава,“ споделя Урджанов. По думите му, асоциацията не е просто представителен орган, а работещ партньор.

През последните девет години АМБ се утвърди като успешен модел за постигане на споделен успех. Беше създадена и развита инициативата „Дни на българското месо“, която се превърна в традиционно събитие по време на най-голямото специализирано изложение за месо и месни продукти в България „Месомания“. Чрез дегустации, демонстрации, информационни кампании и медийно присъствие, АМБ популяризира българските месни продукти и се бори с митовете около консумацията на месо. Активно работи за популяризирането на традиционната българска хранителна култура.

Особено важен приоритет през тези години беше подкрепата за малките и средни предприятия, с което беше изградена среда на доверие, споделяне и сътрудничество между фирмите-членове.
АМБ използва експертизата на големите предприятия нейни членове и я превърна в двигател на разширяването на пазарната експанзия на родните месни продукти на чуждите пазари.

През настоящия четвърти мандат на Урджанов начело на АМБ, организацията работи в посока устойчиво развитие и още по-силна връзка с потребителя.

„Устойчивостта вече не е избор, а необходимост – и ние сме готови да я превърнем в конкурентно предимство,“ коментира Урджанов. По думите му, българската месопреработвателна индустрия трябва да стане по-конкурентна, по-иновативна, по-привлекателна за младите. Пътят е чрез подкрепа за внедряване на иновации, нови технологии, автоматизация и дигитализация чрез активно осигуряване на достъп до финансиране за модернизация, включително чрез европейски програми.

„Ще продължаваме активно да работим в посока създаване и развитие на партньорства, насочени към повишаване конкурентоспособността на българската икономика и утвърждаване имиджа на българските месни продукти“, обобщава Урджанов по повод актуалните приоритети на АМБ.

България
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини