Toyota предприема сериозна промяна в производствената си стратегия, като активно се насочва към китайски доставчици на части. Целта е ясна – да се намалят разходите и да се засили конкурентната позиция на марката, особено в сегмента на електрическите превозни средства. Тази нова посока е особено видима в Югоизточна Азия, например в заводите на компанията в Тайланд, където вече се интегрират по-евтини компоненти от китайски производители.
Един от конкретните примери за това сътрудничество е партньорството с китайската компания Wuhu Yuefei New Sound-Absorbing Materials
Тя е специализирана в производството на материали за автомобилни интериори. Toyota е представила тази компания на основния си партньор в региона – Thai Summit Group. През януари 2025 г. двете страни създадоха съвместно предприятие за доставка на тези материали, а в бъдеще планират да изградят собствен завод в Тайланд, за да локализират производството на компонентите.
Новата стратегия на Toyota не се ограничава само до директни партньорства. Японският автомобилен гигант активно насърчава и своите традиционни японски доставчици да търсят сътрудничество с китайски фирми. Сред тях са Zhejiang Kaihua Mould, която произвежда шприцформи, и Kingfa Technology, която доставя полимерни материали. Целта на Toyota е да се възползва максимално от по-достъпните китайски технологии, за да оптимизира производствените разходи по цялата верига на доставки.
Тези решителни стъпки са част от дългосрочния план на Toyota да укрепи своята позиция на световния пазар. Сътрудничеството с китайски доставчици ще намали зависимостта от по-скъпите японски компоненти, което ще позволи на компанията да предложи електрически превозни средства на по-конкурентни цени. Това стратегическо партньорство подчертава глобализацията на автомобилната индустрия и нуждата от адаптация към новите пазарни реалности.