Дълги години Tesla се радваше на най-голяма лоялност сред клиентите в Съединените щати, изпреварвайки всички други големи автомобилни марки. Според проучване на S&P Global Mobility, лоялността на американските потребители към компанията на Илон Мъск рязко е спаднала, след като той публично подкрепи Доналд Тръмп миналата година.
Данните, които не са били публикувани досега, показват, че лоялността на клиентите на Tesla е достигнала своя пик през юни 2024 г. По това време около 73% от домакинствата, които вече притежават Tesla и обмислят покупка на нов автомобил, са заявили, че биха избрали отново електрически автомобил от същата марка.
Тази висока стойност започва да намалява през юли същата година, след като Илон Мъск обявява подкрепата си за президентската кампания на Доналд Тръмп. Това се случва след опита за покушение срещу републиканеца в Пенсилвания.
След като Мъск заема поста ръководител на Департамента за ефективност на правителството (DOGE), лоялността на клиентите продължава да спада, достигайки най-ниското си ниво от 49,9% през март. Тази стойност е малко под средната за автомобилната индустрия.
Дори след като Илон Мъск напуска DOGE и прекъсва тесните си връзки с Доналд Тръмп, процентът на лоялност не се възстановява. Тя се повишава до едва 50,4%, което е под нивото на Toyota.
Според изданието, моментът на резкия спад в лоялността към Tesla ясно показва, че политическата ангажираност на главния изпълнителен директор е отблъснала клиенти от базата на компанията, която е с фокус върху опазването на околната среда. А по-интересното е, че сега тя започва отново да пада надолу.