След впечатляващия дебют на Bigster – първия си модел в C-сегмента – Dacia усилено се подготвя за навлизане в нови пазарни ниши в Европа. Това стана ясно от изявление на новия вицепрезидент по продажбите, Франк Марот, който късно снощи представи данни за първото полугодие.
През периода януари-юни Dacia е реализирала 356 084 нови автомобила, което напълно съответства на амбициозната цел от 700 000 продажби за цялата година. Марот, който преди това е ръководил Toyota Europe, изрази увереност, че компанията ще надхвърли тази цел.
Въпреки че резултатите на Dacia за първото полугодие са с минимален спад от 0.7% спрямо същия период на 2024-а, то това не е притеснително, като се дължи основно на промяна на пазара в Турция, където от тази година Duster се предлага под марката Renault, вместо като Dacia.
За разлика от 2024 година, когато втората половина на годината беше по-слаба, сегашните очаквания са за силен ръст, подкрепен от разширената гама модели с приноса на Bigster.
Dacia не е прехвърляла границата от 700 000 продажби от 2019 година, когато постигна рекордните 736 486 доставени автомобила. Въпреки това, 2025-а се очертава като най-успешната година в историята на марката по отношение на приходите.