Дългоочакваните данни за продажбите на Renault за първите шест месеца на 2025 година донесоха облекчение на компанията, особено след скорошния срив на фондовия пазар. Въпреки предизвикателния пазарен контекст, особено в Европа, френската група, включваща марките Alpine, Dacia и Renault, отбеляза леко увеличение от 1.3% в световен мащаб, с общо 1 169 773 продадени автомобила.
Clio начело в Европа и възход на марката Renault
В Европа ситуацията е по-сложна, но с минимален спад в обемите от само 0.1%. Въпреки това, марката Renault води с увеличение от 8.4%, благодарение най-вече на модела Clio 5. Макар и пред пенсия, моделът се изкачи на върха на европейските продажби. Успехът на Renault се подсилва и от Symbioz, който стартира блестящо с 60 000 продажби в Европа, потвърждавайки търсенето на достъпни, макар и хибридизирани, модели.
Dacia и международният пазар
Dacia отбелязва скромен напредък с увеличение от 1.1% през последните шест месеца. Този резултат обаче е отчасти повлиян от преименуването на марката на Renault в Турция, където моделът Duster е изключително популярен. Въпреки това, екипът на Dacia е оптимист за бъдещето, очаквайки успех от Bigster, който вече има 17 300 регистрации и 38 000 още недоставени поръчки.
Значителен принос за глобалните резултати на групата има международният пазар. Renault отбеляза увеличение на продажбите си извън Европа с 16.3%, като в Южна Америка ръстът достига 24% благодарение на малкия SUV Kardian. Производителят планира да затвърди тази тенденция с новия модел Boreal.
Предизвикателства при товарните автомобили и Alpine
Не всичко обаче е розово. Продажбите на лекотоварни автомобили под марката Renault са спаднали с 29% в световен мащаб, главно заради все още не напълно пуснатия на пазара нов Master. При Alpine, въпреки впечатляващия ръст от 89.8% благодарение на A290, общите продажби възлизат на едва 4 871 бройки, което е далеч от обемите на марката Renault.
Като цяло, данните показват, че Renault успява да се справи с текущите пазарни трудности, разчитайки на силните си модели и разширяването на международните си пазари.