1 527

Как Renault избягва производствена криза през първото полугодие

  • renault
  • dacia

Французите успяват да се справят с текущите пазарни трудности, разчитайки на силните си модели

Как Renault избягва производствена криза през първото полугодие - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Дългоочакваните данни за продажбите на Renault за първите шест месеца на 2025 година донесоха облекчение на компанията, особено след скорошния срив на фондовия пазар. Въпреки предизвикателния пазарен контекст, особено в Европа, френската група, включваща марките Alpine, Dacia и Renault, отбеляза леко увеличение от 1.3% в световен мащаб, с общо 1 169 773 продадени автомобила.

Clio начело в Европа и възход на марката Renault

В Европа ситуацията е по-сложна, но с минимален спад в обемите от само 0.1%. Въпреки това, марката Renault води с увеличение от 8.4%, благодарение най-вече на модела Clio 5. Макар и пред пенсия, моделът се изкачи на върха на европейските продажби. Успехът на Renault се подсилва и от Symbioz, който стартира блестящо с 60 000 продажби в Европа, потвърждавайки търсенето на достъпни, макар и хибридизирани, модели.

Dacia и международният пазар

Dacia отбелязва скромен напредък с увеличение от 1.1% през последните шест месеца. Този резултат обаче е отчасти повлиян от преименуването на марката на Renault в Турция, където моделът Duster е изключително популярен. Въпреки това, екипът на Dacia е оптимист за бъдещето, очаквайки успех от Bigster, който вече има 17 300 регистрации и 38 000 още недоставени поръчки.

Значителен принос за глобалните резултати на групата има международният пазар. Renault отбеляза увеличение на продажбите си извън Европа с 16.3%, като в Южна Америка ръстът достига 24% благодарение на малкия SUV Kardian. Производителят планира да затвърди тази тенденция с новия модел Boreal.

Предизвикателства при товарните автомобили и Alpine

Не всичко обаче е розово. Продажбите на лекотоварни автомобили под марката Renault са спаднали с 29% в световен мащаб, главно заради все още не напълно пуснатия на пазара нов Master. При Alpine, въпреки впечатляващия ръст от 89.8% благодарение на A290, общите продажби възлизат на едва 4 871 бройки, което е далеч от обемите на марката Renault.

Като цяло, данните показват, че Renault успява да се справи с текущите пазарни трудности, разчитайки на силните си модели и разширяването на международните си пазари.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 6 гласа.

Свързани новини