Докато световната автомобилна индустрия се бори с необходимостта да намали емисиите, значителна част от японските производители проучват възможности, които не се ограничават само до изцяло електрическите задвижващи системи. Съвместните усилия на автомобилни гиганти като Nissan, Mazda, Subaru и Toyota, в сътрудничество с ENEOS, са насочени към разработването на иновативна алтернатива на бензина с ниски въглеродни емисии. Това ново гориво е планирано да направи своя конкурентен дебют в клас ST-Q на японската състезателна серия Super Taikyu, с амбицията да бъде интегрирано в масовите потребителски автомобили.
Това пионерско гориво представлява сложна смес от биоетанол от растителен произход и конвенционален бензин. Макар концепцията за смеси от етанол и бензин, като E85, да съществува от години, японският консорциум следва различен подход. Вместо да добива етанол от традиционни хранителни култури като царевица или захарна тръстика, ENEOS активно проучва методи за производство на биоетанол от нехранителна биомаса. Тази разлика е от решаващо значение, тъй като настоящото производство на биогорива често конкурира селскостопанските земи и ресурси, което по своята същност ограничава мащабируемостта на производството. Проучването на ENEOS се фокусира върху материали като дърво, различни треви и рециклирана хартия като потенциални суровини за синтеза на етанол, който след това може да бъде безпроблемно интегриран в бензина. Превозните средства, които използват това произведено в страната ниско въглеродно гориво, ще бъдат първите от този вид, които ще се състезават в серията Super Taikyu, което е важен етап в усилията на Япония в областта на алтернативната енергия.
Юичиро Фуджияма, главен технологичен директор на ENEOS, изрази по-широката философска позиция в интервю за Toyota Times: „ Вярвам, че се движим към глобален консенсус, че макар и BEV и водородните горивни клетки (FCEV) да допринасят много, HEV и автомобилите с двигатели с вътрешно горене (ICE) също могат да се използват за намаляване на емисиите на CO2.“ Той допълнително подчерта необходимостта от засилване на усилията в областта на синтетичните горива и специфичните биогорива, които се използват в момента от някои автомобили от клас ST-Q, за да се постигне по-значително намаляване на емисиите от течни горива.
Участващите автомобилни марки посочиха утвърдения пазар на биогорива в Бразилия като потенциален модел за възприемане в Азия. Широката достъпност на превозни средства с гъвкаво гориво в Бразилия и местните субсидии исторически са направили етаноловите смеси по-икономически изгодни от стандартния бензин. Въпреки това ENEOS не непременно подкрепя субсидиите като единствен път към широко приемане на биогоривата. Вместо това компанията предполага, че желанието на обществото да допринесе за смекчаване на климатичните промени, дори и при потенциално по-високи лични разходи, може да бъде решаващият фактор.
Тецуо Фуджинуки, главен технологичен директор на Subaru, се присъедини към това мнение: „Както съм казвал многократно, автомобилите са очарователен продукт. Поради тази причина трябва да се възползваме от разнообразието си, докато се справяме с екологичните предизвикателства, като намаляване на емисиите на отработени газове и постигане на въглеродна неутралност. Като едно от средствата за постигане на това, мисля, че въглеродно неутралните горива са изключително важни.“