Ръководителят на германската компания призна, че запазването на двигателите с вътрешно горене би било най-доброто решение за автомобилния производител. Ще припомним, че Mercedes-Benz преди това обяви намерението си да премине към производство изключително на електрически превозни средства до 2030 година, но сега този план изглежда е коренно променен.
Както отбелязва Motor1, главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус признава, че Mercedes-Benz е трябвало да „коригира курса“ и да запази двигателите с вътрешно горене по-дълго от първоначално планираното. Между другото, ръководители на Audi наскоро обявиха подобно намерение.
Калениус заяви пред немското списание Auto Motor und Sport, че „електрифицираните високотехнологични двигатели с вътрешно горене ще издържат по-дълго от първоначално очакваното“. Той не даде точен срок, но описа стратегията за запазване на двигателите с вътрешно горене като оптимално решение, тъй като въвеждането на електрическите превозни средства е твърде бавно.
Пазарът обаче показва положителна динамика. Макар да е вярно, че някои компании изпитват затруднения, като например Mercedes-Benz, която отчете спад от 23%, общите продажби на електрически превозни средства нараснаха с над 25% миналата година. Общо бяха продадени 17 милиона електромобила. Продажбите на хибридни автомобили също растат.
Годишното проучване на BloombergNEF за електрически превозни средства установи , че продажбите на хибридни и plug-in електрически превозни средства ще нараснат с 25% тази година в сравнение с 2024-а, достигайки близо 22 милиона бройки. Очаква се близо две трети от продажбите на електрически и plug-in хибридни превозни средства да дойдат от Китай.
За Mercedes-Benz, както и за Audi и BMW, Китай все още е най-големият пазар. Калениус казва, че китайските купувачи „не използват колите си само за да стигнат от точка А до точка Б. За мнозина това е и втора всекидневна.“ Може би това обяснява силната зависимост от екраните в най-новите модели, носещи трилъчевата звезда.
Ето защо германското трио ще предлага комбинация от автомобили с двигатели с вътрешно горене и електрически автомобили поне до 2040 година, за да задоволи колкото се може повече купувачи. Все още обаче не е ясно как компаниите ще работят в Европа, където продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене ще бъде забранена от средата на следващото десетилетие. Производителите на автомобили вероятно се надяват на отлагане на забраната, но лидерите на ЕС все още не правят отстъпки.