Състезанието за автономна мобилност току-що получи още един участник, след като специализираната марка за мобилност на Volkswagen, MOIA, официално представи готовия за производство ID. Buzz AD. Този електрически, самоуправляем ван, чието разработване отне години, представлява важна крачка към внедряването на автономни електрически превозни средства на европейския и северноамериканския пазар. Дебютът му, само няколко дни преди очакваното начало на пробните операции на Tesla Robotaxi на Илон Мъск в Остин, Тексас, на 22 юни, подчертава ускоряващото се темпо и засилващата се конкуренция в сектора.
Докато стратегията на Tesla за услугата Robotaxi изглежда изцяло фокусирана върху превоза на потребители, MOIA на Volkswagen си извоюва отличителна ниша. ID. Buzz AD е изрично проектиран да обслужва корпоративни клиенти и утвърдени доставчици на мобилност, като предлага цялостно, готово за употреба решение за стартиране на автономни услуги. Това автономно превозно средство от ниво 4 е внимателно оптимизирано за мобилни приложения, с удължено междуосие и повдигнат покрив за по-голям комфорт и практичност на пътниците. В купето обновеният интериор се отличава с „дървен“ под, по-здрави дръжки и места за четирима пътници, допълнени от интуитивни контроли като бутони SOS, Support и Start/Stop. На борда е интегрирана и AI система, предназначена да гарантира както комфорт, така и безопасност на пътниците.
Интересното е, че производственият модел запазва шофьорското място и волан, което предполага наличието на място за шофьор по безопасност по време на началните фази на внедряване. Тази конфигурация на кокпита обаче е проектирана да бъде конфигурируема, което позволява шофьорското място да се измества, когато не се използва. Премахването на предната пътническа седалка и централната конзола освобождава още повече пространство, като осигурява специално отделение за багаж и други предмети.
В основата на възможностите на ID. Buzz AD лежи неговата усъвършенствана система за автономно шофиране. MOIA е оборудвала вана с впечатляващ набор от сензори, състоящ се от общо 27 сензора: 13 камери, девет LiDAR устройства и пет радара. Този всеобхватен набор осигурява 360-градусово виждане на околното пространство, което е от решаващо значение за навигацията в сложни градски условия.