Пазарът на електрически превозни средства (EV) в САЩ регистрира първия си спад на годишна база от 14 месеца насам през април, като общият брой регистрации на електромобили е намалял с 4.4% в сравнение със същия месец на 2024 година.
Експертите виждат причината в Tesla. Както пише evmagz.com, позовавайки се на S&P Global Mobility, спадът се дължи на рязък спад в продажбите на Tesla в САЩ. Продажбите ѝ са спаднали с 16% на годишна база до по-малко от 40 000 бройки.
Въпреки това Tesla остава доминиращият играч на пазара на електрически превозни средства в САЩ с 44% пазарен дял, но този обем е чувствителен към колебанията в общата индустрия и националната статистика.
Други производители на електрически превозни средства (Chevrolet и Ford) контролират по-малко от 10% от пазара. General Motors набра позиции през април благодарение на силното търсене на новия си Equinox EV.
Достъпното SUV предложение на Chevrolet помогна на GM да утрои продажбите си на електрически превозни средства на годишна база, макар и от по-малка база. Но спадът в продажбите на Tesla в САЩ отразява по-широка низходяща тенденция.
Тя започна по-рано тази година, когато глобалните доставки спаднаха с 13% през първото тримесечие. Главният изпълнителен директор Илон Мъск продължи да омаловажава опасенията, заявявайки, че търсенето остава силно извън Европа. Продажбите обаче спадат в няколко основни региона.
Известно облекчение дойде от пазарите в Азиатско-тихоокеанския регион, където обновеният Model Y отбеляза повишено търсене. Анализаторите в индустрията обаче казват, че Tesla ще се изправи пред натиск да се възстанови, тъй като конкурентите продължават да въвеждат конкурентни алтернативи.