Информацията, че Volkswagen подготвя завръщане в сегмента на компактните миниванове във формат на електрически автомобил, се потвърждава с нова сила. Според британското издание Autocar, концернът работи върху електрически MPV, който вероятно ще се превърне в наследник на Touran - популярен модел, който беше крайъгълният камък на семейната линия на VW на европейския пазар в продължение на две поколения. Новостта би трябвало да заеме междинна ниша между хечбека Golf и емблематичния ID.Buzz , като същевременно предлага компактност, гъвкавост и модерни технологии.
Новият модел в момента се подлага на вътрешна оценка, а външният му вид и оформление може да са вдъхновени от няколко ретро концепции на Volkswagen от минали години. Те включват Bulli от 2011 година и Budd-e от 2016-а, последният от които е построен върху ранна версия на платформата MEB - същата, която сега е в основата на цялата гама електрически превозни средства на Volkswagen.
Очаква се новият MPV да бъде по-компактен от ID.Buzz, по-лек, по-достъпен, но с подобен фокус върху практичността, модулността на интериора и ергономичността. Това му дава потенциал за значителен търговски успех, особено на европейския и китайския пазар, където SUV-тата в момента доминират, но търсенето на пространство и гъвкавост остава, особено в сегмента на семейните автомобили и корпоративния транспорт - например в германските таксиметрови автопаркове, които традиционно ценят MPV-тата заради тяхното удобство и просторност.
Окончателният дизайн на новия модел не е разкрит на този етап, но екстериорът вероятно ще отразява традиционните характеристики на компактните миниванове на Volkswagen, като висок покрив, изправен профил на каросерията, къси надвеси и равен под - всички от които са насочени към оптимизиране на вътрешното пространство. Производствените модели от миналото - Touran Mk2 и Golf SV от 2014 година също се споменават като вдъхновение за новия миниван.
Ориентация за размерите може да бъде концептуалният Budd-e, който е дълъг 4 597 мм, което е с около 70 мм по-дълго от второто поколение Touran и 124 мм по-късо от ID.Buzz със стандартно междуосие. Това показва амбицията на компанията да създаде нещо междинно по размер, но не и по съдържание.
Volkswagen обмисля за минивана или актуализирана платформа MEB+ или дори обещаващата SSP, която ще се превърне в основа за бъдещите поколения електрически превозни средства на концерна. Що се отнася до силовите агрегати, очакват се батерии с капацитет от 60 до 80 kWh, както и конфигурация с едномоторно предно задвижване с възможност за допълнително двумоторно задвижване на всички колела, което ще позволи да се покрие по-широк спектър от клиенти.
От техническа гледна точка, новият модел има и шанса да въведе и нови интериорни решения, включително плъзгащи се врати и гъвкава архитектура на седалките, за да се конкурира с най-новите електрически миниванове, като Zeekr Mix. И докато настоящият ID.Buzz е насочен към премиум потребителите, новият модел, напротив, е насочен към практични семейства, търсещи функционален, достъпен и добре обмислен електрически автомобил за ежедневна употреба, без прекомерна бляскавост.
Ще припомним, че, лансиран за първи път през 2003 година, Touran се превърна в един от най-успешните модели на Volkswagen в Европа в течение на две поколения, с над 2.6 милиона продадени бройки по целия свят. Въпреки че беше засенчен от кросоувърите през последното десетилетие, Touran остава в съзнанието на купувачите като еталон за миниван на своето време. И на този фон не е изненадващо, че Volkswagen обмисля завръщане към тази идея в изцяло електрически формат.
Ако компанията вземе окончателно решение, производството на новия модел може да започне още през 2027 или 2028 година и според последните тенденции в стратегията на марката, той вероятно ще получи традиционното име Touran, което ще отбележи преосмисляне на класическото име в съответствие с електрическото бъдеще на Volkswagen Group.