Във Франкфурт бе пуснат в експлоатация завод за мащабно производство на така нареченото e-гориво, който няма аналози по размер и обеми на доставки в цяла Европа. Според мениджърите на Ineratec в Карлсруе, този завод е най-големият в света. Той ще произвежда годишно до 2 500 тона неутрално синтетично гориво.
Това съобщава специализираният немски ресурс H2 News , позовавайки се на източници в гореспоменатата компания. Заводът, наречен Era One, използва въглероден диоксид от биогенни източници, както и зелен водород. Те идват директно от индустриалния парк във Франкфурт на Майн.
CO2 идва от биогазова инсталация, която преработва отпадъци, а водородът е страничен продукт от производството на хлор. Синтетичният суров петрол се преработва допълнително в алтернативни горива, восъци и химикали.
„Тази първа капка бележи началото на нова ера в производството на чисти горива. С този завод ние превръщаме години на мащабиране в индустриална реалност, въвеждайки синтетични горива и намалявайки зависимостта си от изкопаеми горива “, обясни Тим Бьолткен, доктор, съосновател и главен изпълнителен директор на Inertec.
По този начин заводът във Франкфурт използва възобновяем водород и биогенен CO2 за производство на синтетични въглеводороди. Произведеното H2 e-гориво е „готово за употреба“ и може да се използва в съществуващи системи, като дизелови двигатели и дори в самолетни двигатели от всички модификации.
Синтетичният суров петрол може да се използва и като основен химикал за производството на екологично чисти пластмаси, което би било полезно и в автомобилната индустрия. Модулният дизайн на завода е предназначен да позволи бързо разширяване на производствения капацитет. Компанията планира да увеличи значително годишното производство чрез допълнителни проекти до 2030 година.
Авиаторите също имат големи надежди за новото начинание, тъй като подобно мащабиране би трябвало да помогне за изпълнението на регулаторните изисквания. На първо място, говорим за авиационния регламент ReFuelEU, който установява задължителни квоти за екологично авиационно гориво. Освен за обикновените дизелови коли, тези горива ще намалят емисиите в сектори, които са трудни за електрификация, като авиацията и корабоплаването.