Появиха се нови шпионски снимки, които ни дават най-ясен поглед към значимото електрическо супермини от следващо поколение на Volkswagen, наричано понастоящем ID.2 (или може би ID.Polo - VW все още не споделя). Това, което е кристално ясно, е, че серийната версия, която ще бъде представена през септември, ще остане изключително вярна на харизматичната концепция ID.2all. Новият модел е начело на изцяло нов дизайнерски език както за интериора, така и за екстериора, наред с бързия напредък в иновациите в областта на батериите.
Въпреки че и преди сме виждали прототипи на ID.2, последните изображения показват серийната форма на модела. Това специално тестово муле е пълен прототип, което означава, че външната му облицовка е идентична с модела, който клиентите ще могат да закупят, когато той се появи в шоурумите през 2026 година.
Внимателното око ще забележи няколко фини, но важни промени в дизайна. Капакът вече е разположен малко по-високо, което му придава по-солидна стойка. Освен това външните ръбове на предния капак сега елегантно се извиват надолу - обмислена промяна, която вероятно е въведена, за да се оптимизират производствените процеси - свидетелство за стремежа на VW към ефективност. Навсякъде другаде каросерията изглежда вярно възпроизведена от концепцията, с изключение на конвенционалните дръжки на задните врати, които заместват умело скритите в концепцията. Задната част също изглежда невероятно близка до концепцията, като се отличава с елегантна светлинна лента по цялата широчина, отличителни графики на осветлението с квадратна форма и изчистена, ненатрапчива задна врата.
Предстоящият ID.2 е изпълнен с обещания, не на последно място с агресивната си начална цена от 25 000 евро. Тази достъпна цена ще бъде постигната чрез многостранен подход, начело с новата, опростена платформа MEB Entry. Важното е, че тази платформа не е просто бюджетна, а е проектирана така, че да осигури стабилна рентабилност - съществен елемент за дългосрочното оцеляване на Volkswagen в бързо електрифициращия се автомобилен пейзаж.
Разработването на тази ключова нова платформа е резултат от съвместните усилия на Volkswagen и Cupra. Техните испански съоръжения са готови да се превърнат в производствен център за всички модели с MEB Entry, включително бъдещите SUV модели на Skoda и Volkswagen, както и за дългоочаквания Cupra Raval, който е планиран да бъде първият, слязъл от производствените линии в средата на 2025 година.
Освен като достъпен електрически супермини модел, ID.2 ще влезе в историята като първия изцяло електрически модел на Volkswagen, който ще се появи в специално издание GTI.