Изключително успешният Kia Sportage, глобален бестселър с над седем милиона продадени бройки, получи значително освежаване наскоро. Тази обновена версия на компактния SUV, която вече е пусната на различни световни пазари, ще се появи в Европа през тази година, като доставките на бензиновите и дизеловите варианти се очаква да започнат в средата на юли, последвани от хибридните модели през октомври и Plug-in Hybrid в края на годината. Европейският Sportage продължава да се произвежда в завода на КИА в Жилина, Словакия.
Фейслифтът прекроява външния вид на Sportage въз основа на дизайнерската философия на Kia„Opposites United“. Основните визуални актуализации включват нови дневни светлини с отличителните графики на най-новите модели на Kia, както и преработени предна и задна броня. Предният надвес е удължен с 2,5 сантиметра, което увеличава общата дължина до 4,54 метра. Новоразработените 17, 18 или 19-цолови алуминиеви джанти (в зависимост от степента на оборудване) завършват външното освежаване.
Вътре в купето се забелязват забележителни подобрения, предназначени за повишаване на комфорта и модерността. Воланът вече е с дизайн с две спици, заменяйки предишната версия с три спици, а арматурното табло разполага с безпроблемно интегрирани вентилационни дюзи. Новите тапицерии на седалките обещават подобрен комфорт, като моделите GT-Line могат да се похвалят с първокласна комбинация от черна и бяла изкуствена кожа и велур. Задните пътници продължават да се радват на голямо пространство за краката (996 мм), а гъвкавото багажно отделение предлага до 587 литра пространство (до линията на прозореца), което може да се увеличи до 1776 литра при сгънати задни седалки. Дизеловите и хибридните модели предлагат и регулируем по височина под на багажното отделение за по-голяма гъвкавост.
В технологично отношение обновеният Sportage е скок напред, като стандартно интегрира най-новото поколение „Connected Car Navigation Cockpit“ (ccNC) на Kia. Тази усъвършенствана навигационна и информационно-развлекателна система се отличава с широкоформатен 12,3-инчов сензорен екран, безпроблемно интегриран с дигитален инструментален панел със същия размер, като при по-високите модификации образува панорамен дисплей. Безжичните Android Auto и Apple CarPlay са стандартни, в комбинация с онлайн услугите Kia Connect, позволяващи актуализации на картите и софтуера по въздуха (OTA).
Новата информационно-развлекателна система въвежда набор от функции за комфорт и развлечение в автомобила. Обновеният Sportage вече предлага асистент с изкуствен интелект, който подобрява традиционното гласово управление с изкуствен интелект, заедно с достъп до редица приложения, осигурени чрез LG webOS. Те включват популярни услуги за видео стрийминг като YouTube, Netflix и Disney+, както и разнообразен избор от игри - от Stingray Karaoke до El Dorado. Може да се интегрира и WiFi хотспот, способен да свързва до пет мобилни устройства (чрез абонамент през Kia Connect Store), който предлага и различни теми за персонализиране на дисплея.
Друга значителна иновация, възможна благодарение на ccNC, е Kia In-Car-Payment, платена услуга, чието първо приложение е Parkopedia, позволяваща на водачите да намират и удобно да плащат за паркоместа в цяла Европа чрез сензорния екран на инфотейнмънт системата. Практическите иновации продължават с „Digital Key 2.0“, който превръща смартфона или смарт часовника в ключ за автомобила, който може да бъде споделен по сигурен начин. Новият 10-инчов head-up дисплей, предлаган в по-високите модификации, прожектира важна информация директно върху предното стъкло, като повишава безопасността и удобството. Блокът за управление „Multi Mode“ под сензорния екран, осигуряващ директен достъп до настройките на инфоразвлекателната система и климатика, също е оптимизиран за още по-лесно превключване на функциите.
Обновеният Sportage запазва широка гама от задвижващи агрегати. Купувачите могат да избират между два варианта на 1,6-литров бензинов турбодвигател (150 к.с. или 180 к.с.), 1,6-литров дизелов мек хибрид (136 к.с.), 1,6 T-GDI Hybrid (239 к.с.) и 1,6 T-GDI Plug-in Hybrid (288 к.с.) като върхов двигател. Забележително е, че както при пълния хибрид, така и при plug-in хибридните модели е налице значително увеличение на производителността, за което спомага новото поколение на шестстепенната автоматична трансмисия, която е стандартна за тези варианти.
Бензиновите и дизеловите двигатели се предлагат с шестстепенна механична или седемстепенна трансмисия с двоен съединител (DCT, стандартна за по-мощния бензинов двигател). В зависимост от избрания задвижващ агрегат се предлагат варианти със задвижване на предните колела и задвижване на всички колела. За моделната 2026 година plug-in хибридът, който преди се предлагаше изключително със задвижване на всички колела, вече ще се предлага и с опция за задвижване на предните колела. Освен това във всички линии на оборудване на компактния SUV ще бъде въведена нова базова версия за хибридното задвижване.