1 339

Подробности за Kia-та, която ще се конкурира с Land Cruiser Prado

  • kia
  • всъдеход
  • рама

Корeйците без да искат разкриха датите за дебюта

Подробности за Kia-та, която ще се конкурира с Land Cruiser Prado - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Kia постепенно разкрива амбициите си да се завърне във всъдеходния сегмент, а скорошен разговор с представители на марката хвърли светлина върху потенциалните планове на производителя. Както се оказа, разработването на голям универсален всъдеход, който по формат би могъл да се конкурира с Toyota Land Cruiser Prado, не само се обмисля, но вече фигурира в работния график на инженерите.

По време на разговор с журналисти, инженерът по окачването Греъм Гемболд, когато беше директно попитан за потенциалното пускане на пазара, отговори без колебание: „след три години“. Тоест, говорим за 2028 година, като възможна дата за дебюта на нов SUV, базиран на Tasman. Тази забележка беше направена неочаквано директно, което вероятно стана причина за бързата намеса на маркетинг директора на Kia.

Той веднага се опита да изглади ситуацията, като подчерта, че основният фокус на компанията сега е върху търговския успех на модела Tasman, а евентуалното развитие на моделната гама зависи от постигането на планираните обеми на продажбите. Въпреки това, самата увереност, с която инженерът обяви вероятната дата на пускане на пазара, всъщност показва, че Kia вече работи върху нов всъдеход на рама.

Въпреки липсата на официално потвърждение от компанията, подобна предпазливост се обяснява с вътрешни корпоративни правила, според които новите продукти не се коментират публично, докато не бъдат взети окончателни решения. В резултат на това Греъм Гемболд отбеляза, че след многогодишен натиск от страна на журналисти относно пикапа на Kia, той „трябва да си поеме дъх“, което само подчертава засиления интерес към темата както от страна на медиите, така и на пазара като цяло.

Преди това Kia вече подчерта, че основният конкурент на Tasman е Ford Ranger и следователно, при разработването на потенциален всъдеход, инженерите ще се съсредоточат върху модели, създадени на същата платформа като Ranger, по-специално Everest. Именно Everest, както и новото поколение на Toyota Land Cruiser Prado 250, ще служат като логични ориентири по отношение на размер, клас и функционалност.

В същото време Kia ясно заяви, че решението да направи пикапа по-утилитарен - с едноредова кабина и дълга платформа - е било съзнателно. Tasman не е просто копие на Ranger, а напротив - той е получил индивидуално позициониране като практичен и комерсиално ориентиран автомобил, предназначен да достигне до по-широка целева аудитория.

Заслужава да се спомене също, че миналата година Kia спря производството на Mohave, последния всъдеход на рама в гамата на марката, което до голяма степен беше почит към търсенето в определени региони. Днес компанията няма нито един всъдеход на рама в гамата си, но Kia ясно разбира, че на редица пазари този тип автомобили остават търсени.

Следователно, платформата Tasman, която от самото начало има рамкова архитектура, потенциално би могла да се превърне в основа за бъдещ всъдеход. Това би позволило на компанията да пусне на пазара друг модел с минимални инженерни промени, без да повтаря грешките от минали години.

За да осъществи тези планове обаче, Kia първо трябва да осигури успешно пускане на пазара на пикапа Tasman. Според марката, пълна статистика за продажбите ще бъде възможна едва до края на 2025 година, което ще послужи като основа за вземане на решение за следващите стъпки. В случай на успешен дебют и подходящо търсене, пускането на пазара на нов всъдеход на рама в края на десетилетието ще бъде логично продължение на стратегията на марката за разширяване на присъствието ѝ в сегмента на утилитарните модели с офроуд характеристики.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.

Свързани новини