Volkswagen постига бърз напредък по амбициозния си план за съкращаване на над 35 000 работни места в Германия до 2030 година, като автомобилният производител разкри, че 20 000 служители вече са се съгласили да напуснат доброволно. Този значителен прием, постигнат предимно чрез ранно пенсиониране и обезщетения, показва бързото ускоряване на инициативата за трансформация на компанията „Бъдещият Volkswagen“.
По време на неотдавнашна среща на компанията в централата на VW във Волфсбург главният директор по човешките ресурси Гунар Килиан потвърди, че „около“ 20 000 напускания са „вече договорени“, като подчерта, че става въпрос за доброволно напускане, а не за съкращения. „Първите мерки от споразумението „Бъдещият Volkswagen“ влизат в сила и ние сме на прав път“, заяви Килиан, както съобщава Handelsblatt. „С измеримия напредък по отношение на заводските разходи във Волфсбург и социално приемливите съкращения само в шестте германски локации на Volkswagen AG, ние ускоряваме нашата трансформация.“
Тези корекции в персонала са част от по-мащабна стратегия за справяне с това, което главният изпълнителен директор Оливер Блуме по-рано определи като „инерционен“ характер на компанията и неспособността ѝ да се справи с бързите промени на пазара, особено по отношение на електрическите превозни средства и сложния софтуер, където концернът има „огромни проблеми“.
Освен съкращенията на работната сила, Фолксваген също така се стреми да намали производствения си капацитет в Германия със значителните 734 000 единици, за да се съобрази по-добре с настоящото търсене. Това включва стратегически промени в множество заводи.
Главният финансов директор на VW Дейвид Пауълс призна значителната работа, която все още предстои, за да се постигне конкурентоспособност и устойчивост до 2029 година. Въздействието на тези усилия за преструктуриране не се ограничава само до работниците на по-ниско ниво; последните доклади сочат, че членовете на управителния съвет на VW ще бъдат изправени пред намаляване на заплатите и годишните бонуси с 11% през 2025 и 2026 година, последвано от постепенни съкращения до 2029 година - мярка, която се очаква да спести на марката приблизително 15 млн. евро.