Volkswagen Group обмисля стратегически варианти за Italdesign, известната си италианска дизайнерска и инженерна къща, включително потенциална продажба или търсене на нов партньор. Този ход идва в момент, когато германският автомобилен гигант предприема значителна реконструкция на своите европейски операции, целяща да укрепи финансовото му състояние на фона на засилващата се конкуренция, особено от страна на китайските автомобилни производители. Продажбата на Italdesign би могла да осигури важен капитал, който Volkswagen да насочи към разработването на нови и привлекателни модели.
Italdesign, първоначално основана като Studi Italiania Realizzazione Prototipi през 1968 г. от легендарните Джорджето Джуджаро и Алдо Мантовани, е придобита в голяма степен от Audi през 2010 година. До 2015 година Audi си осигурява пълна собственост, като Джуджаро се оттегля и продава останалите си акции.
Представители на профсъюзите Fiom и FIM Cisl посочват, че Audi активно оценява тези възможности за Italdesign. Reuters съобщава, че VW Group вече е получила предварителни изявления за интерес от четири или пет страни. Въпреки това се съобщава, че конгломератът не желае да продаде дизайнерската фирма на пряк конкурент или на финансова инвестиционна група. Представители на Съюза наскоро са участвали в дискусии с ръководството на Italdesign, тъй като тези стратегически преговори набират скорост.
Според Джани Манори от профсъюза Fiom, ръководството на Italdesign е натоварено със сериозната задача да намери подходящ купувач - процес, който може да продължи няколко месеца. Успоредно с това се предполага, че Audi провежда задълбочен процес на надлежна проверка, за да подготви компанията за нейната следваща глава.
Понастоящем в Italdesign работят приблизително 1350 служители, като по-голямата част от тях са базирани в централата на компанията в Торино, Италия. Фирмата е генерирала значителни приходи от 332 млн. евро (приблизително 374 млн. долара) през миналата година и според Мантри е на печалба.