От Volkswagen дават ясно да се разбере, че уважаваното прозвище GTI ще преживее прехода към електрическо задвижване, а най-новите данни сочат, че стратегията им включва превръщането на ID.3 в модел с именно тази версия по-скоро отколкото се предполагаше. След ID. GTI Concept, който загатна за бъдещия ID.2 GTI, сега шепотът в бранша сочи, че след това на преден план ще излезе вариантът ID.3 с три букви.
Източници на Auto Motor und Sport посочват, че този предстоящ модел ще се разположи над ID.3 GTX Performance. Напомняме, че GTX Performance разполага с батерия с капацитет 79 kWh, захранваща монтиран отзад електромотор, който осигурява 326 к.с. и 545 Нм което е достатъчно за ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди и за сертифициран по WLTP пробег до 602 км.
Интересно е, че ID.3 GTI, чийто дебют е насрочен за следващата година, ще запази конфигурацията със задвижване на задните колела. Възможно е обаче фокусът да не е само върху грубата сила, като изданието предполага скромно увеличение на мощността до около 340 к.с.. Истинската магия, изглежда, ще се крие в „обширните модификации на шасито ... предназначени да позволят още по-пъргаво управление“, което подсказва за фино настроения електрически хотхеч, който дава приоритет на ангажираността на водача.
От визуална гледна точка очаквайте ID.3 GTI да носи гордо подбрани традиционни елементи от дизайна на GTI, сигнализиращи за намеренията му за представяне. Вероятно е също така да наследи и надгради техническите подобрения, които вече присъстват в ID.3 GTX Performance, включително преработената му кормилна уредба, пренастроените компоненти на окачването и наличието на адаптивната система за управление на шасито DCC. Това подсказва, че целта на Volkswagen е да създаде електрически хотхеч, който не само да се отличава с производителност, но и да пресъздава същността на емблематичното изживяване при шофиране на GTI в ерата на нулевите емисии.