Nissan Micra, добре познатото име на мнозина, ще се завърне тази година, като се превърне в изцяло електрическо супермини. След като се сбогува с публиката през 2023 година след петото си поколение, сега Micra ще бъде възкресена в електрическа форма за 2025 година, а първите прототипи вече бяха заснети по френските улици от фотошпиони.
Nissan разкри дизайна на предната част през март, заедно с изцяло новия електрически Leaf и предварителен вариант на следващото поколение електрически Juke. Сега тези шпионски снимки предлагат първото реално потвърждение на дизайнерските детайли и общите пропорции на новата Micra, която се подготвя да се изправи срещу съперници като Citroen e-C3 и предстоящия електрически Fiat Panda по-късно тази година.
Макар че новият Nissan Micra споделя същата платформа AmpR Small и вероятно основната структура на каросерията със своя брат Renault 5, Nissan явно се стреми към отличителна идентичност. Предната част се отличава с рязко наклонена част и открояващи се кръгли дневни светлини, напомнящи дизайна на Mk3 Micra от началото на този век.
Допълнително от Renault 5 го отличават уникалната предна броня и дизайнът на алуминиевите джанти, както и релефната линия на калниците, преминаваща от предните към задните врати, и отчетливите арки на колелата. Въпреки това някои елементи, като квадратната задна част и интегрираните в С-колоната дръжки на задните врати, са ясно пренесени от Renault.
Под обвивката Nissan Micra ще използва същата платформа AmpR Small като Renault 5. Очаква се той да се предлага със същите варианти на батерии като френския си братовчед: 40kWh и по-голям 52kWh пакет.
В Renault 5 батерията с капацитет 40 кВтч осигурява заявен пробег от малко над 305 км и захранва електромотор с мощност 87 кВт (118 к.с.), който задвижва предните колела, като осигурява време от 0 до 100 км/ч за около 9 секунди - данните вероятно ще бъдат подобни и за Nissan.
По-голямата батерия с капацитет 52 kWh ще увеличи пробега на Micra до над 400 км, което е равностойно на пробега на Renault 5. В Renault 5 тази батерия е съчетана с по-мощен електромотор с мощност 110 kW (148 к.с.), което намалява времето от 0 до 100 км/ч до осем секунди. Максималната скорост на зареждане варира в зависимост от размера на батерията, но Renault 5 може да се зарежда с мощност до 100kW, което позволява 15-80% зареждане за около 30 минути.
Интригуващо е, че има потенциал и за високопроизводителен вариант на Micra Nismo. Майра Гонсалес, вицепрезидент по маркетинг и продажби на Nissan Europe, намекна за възможността в бъдеще още електрически автомобили Nissan да последват Ariya Nismo и да приемат значката за ефективност на марката.