Очакваният с нетърпение първи електрически автомобил на Ferrari, който първоначално беше планиран за представяне на 9 октомври тази година по време на Capital Markets Day на компанията, сега ще бъде представен в по-продължителен процес на три етапа. Главният изпълнителен директор Бенедето Виня, който по-рано посочи дебют през 2025 година по време на представянето на целогодишните резултати на Ferrari за 2024 година, сега нюансира това обещание, предлагайки по-постепенно въвеждане на тяхната „elettrica“.
По време на разговора за приходите на компанията за първото тримесечие на 2025 година Виня информира анализаторите, че първоначалното представяне през тази година ще се съсредоточи единствено върху „технологичното сърце“ на електромобила. Макар че конкретните данни остават оскъдни, очакванията са, че на този първоначален етап ще бъдат показани задвижването и основните технически иновации. Вторият етап на разкриването е планиран за началото на следващата година, когато Ferrari ще предложи поглед към „външния вид и усещането за концепцията за вътрешен дизайн“. Пълната, неподправена световна премиера на първия електрически модел на Ferrari сега е насрочена за няколко месеца по-късно, някъде през пролетта на 2026 година.
Честно казано, макар че в Маранело несъмнено ще определят това като стратегическо, многоетапно разкриване, ревизираният график на практика отлага пълния дебют с няколко месеца. След официалната премиера през пролетта на 2026 година Ferrari предвижда да започне доставките на „elettrica“ за ранните потребители през октомври същата година, според изпълнителния директор.
Този новаторски модел, първият на Ferrari без двигател с вътрешно горене, ще бъде сглобяван в новосъздадено съоръжение, наречено „e-building“. Въпреки името си, този модерен завод, открит миналата година, в който в момента работят над 300 работници на площ от 42 500 кв. м, ще побира в себе си и производството както на модели с двигател с вътрешно горене (ДВГ), така и на хибридни модели, подчертавайки трайния ангажимент на Ferrari към бъдещето с различни задвижвания.
Ferrari поддържа забележително ниво на секретност около своето първо пътешествие в сегмента на електрическите автомобили. Ръководителят на продуктовия маркетинг Емануеле Карандо обаче намекна за „автентичен“ звук на електрическия автомобил, докато главният изпълнителен директор Виня заяви, че „електрическите автомобили не са безшумни“, обещавайки различни „звукови подписи“ за електрическото предложение на Ferrari. Интригуващо е, че тестовите мулета, използващи модифицирани каросерии на Maserati Levante и с фалшиви четворни ауспуси, са били чути да издават агресивни звуци въпреки липсата на двигател с вътрешно горене, което предполага, че Ferrari активно разработва уникална звукова идентичност за своята електрическа ера.