Volvo XC70 - име, което е синоним на здрава и универсална версия в сегмента на комбитата, се завръща неочаквано близо десетилетие след спирането на производството му. Въпреки това, като знак на времето, шведската марка, подкрепяна от Geely, представя отново XC70 не като пряк наследник на любимото комби, а като нов, по-обемист SUV, предназначен първоначално за китайския пазар, с потенциален глобален обхват след това. Поставяйки се над съществуващото XC60, това обновено XC70 обещава по-голямо пространство в салона и нов хибриден задвижващ агрегат с удължен пробег.
Това стратегическо възраждане се случва на фона на нарастващото търсене на плъг-ин хибриди за Volvo, като данните за продажбите показват здравословен 11% ръст до април, достигайки 56 722 единици. Новото XC70 е начело на еволюцията на PHEV на Volvo, като дебютира с първата си итерация с „удължен пробег“. Заявеният електрически пробег от 200 километра, според китайския тестови цикъл CLTC, значително надхвърля официалните данни на настоящото XC60 PHEV както по американската EPA, така и по европейските протоколи за изпитване WLTP. Макар и да отчита обичайно по-оптимистичните оценки на пробега в CLTC, акцентът на Volvo върху „удължения пробег“ е сигнал за забележителен напредък в тяхната plug-in хибридна технология.
Обозначението „удължен пробег“ подсказва за потенциално по-голям капацитет на батерията в сравнение с 18,8 kWh на XC60. То обаче подхранва и спекулациите относно интегрирането на система за удължаване на пробега. Компанията майка на Volvo, Geely, в сътрудничество с Renault чрез тяхното предприятие Horse, активно разработва такъв задвижващ агрегат, използващ двигателя с вътрешно горене единствено като бордови генератор за зареждане на батерията. Този подход повтаря решенията, открити в Mazda MX-30 R-EV. Съобщава се, че разработената от Horse система цели 200-километров електрически пробег от батерия с приблизително половината от размера на конвенционален пълен електрически пакет, постигайки общ пробег от приблизително 800 км.
В стилистично отношение новият XC70 изглежда съответства на съвременния дизайнерски език на Volvo, споделяйки визуални белези с последните модели като изцяло електрическия EX90 и обновения XC90. Очаквайте леко увеличена обща дължина в сравнение с 4,7-метровата следа на XC60. Видимата емблема „AWD“ на задната врата потвърждава наличието на задвижване на всички колела. Дизайнът на предната част включва матрични LED фарове, разположени под характерните за Volvo дневни светлини „Чукът на Тор“, фланкиращи затворена радиаторна решетка - често срещан дизайнерски елемент за електрифицираните автомобили.
Очаква се Volvo да представи официално обновеното XC70 с повече подробности през следващите месеци, като предостави важна информация относно спецификата на задвижването PHEV с удължен пробег, включително капацитета на батерията, възможностите за зареждане и потенциалното му разпространение на пазари извън Китай.