Nissan е на път да предефинира емблематичния марка, въвеждайки изцяло ново поколение, което за първи път ще приеме популярния кросоувър форм-фактор с висока проходимост. След концептуалния дебют по-рано тази година, напълно готовата за производство итерация на този преосмислен Leaf е планирана за официалното си представяне през втората половина на 2025 година.
Този предстоящ модел представлява третата глава в историята на Leaf, наследявайки второто поколение на автомобила, което продължи от 2018 до 2024 година. Оригиналният Leaf, пуснат на пазара през 2011 година, заема важно място в автомобилната история като един от първите масови електромобили на голям производител, които се появяват по нашите пътища.
Макар че това трето поколение Leaf може да не носи същото революционно значение като своя пионерски предшественик, Nissan несъмнено има големи надежди за него, за да завладее по-голям дял от днешния все по-пренаселен пазар на електромобили. В предишните си две версии Leaf постигна впечатляващи продажби, надхвърлящи половин милион бройки. Въпреки това, по отношение на пробега, технологичните постижения и обема на продажбите, той отдавна е засенчен от по-новите електрически съперници, което налага значително преосмисляне.
Най-новият Leaf бележи ясно стилистично отклонение от своите предшественици, черпейки в голяма степен от концепцията Nissan Chill-Out, представена през 2021 година. Запазени са ключови дизайнерски елементи от концепцията, включително отличителна интерпретация на характерния светлинен подпис „бумеранг“ на Nissan и уникален дизайн на колелата, макар и леко намален спрямо по-големите джанти на шоу автомобила. Тези дизайнерски елементи бяха точно визуализирани и в ексклузивни изображения, публикувани по-рано, подчертавайки тясната връзка между концепцията и серийната реалност.
Допълнителни детайли от дизайна включват изваяна предна част с изпъкнала светлинна лента по цялата ширина и осветена емблема на Nissan. Предните врати са с елегантни дръжки, разположени в една равнина, докато дръжките на задните врати са дискретно интегрирани високо в С-колоната, придавайки силует на купе. Портът за зареждане е удобно разположен на предния ляв калник.
В основата на тази стилистична трансформация е значителното увеличаване на височината на возене в сравнение с предишните две поколения Leaf. Въпреки тази SUV стойка, аеродинамиката продължава да бъде решаващо съображение при проектирането, като елегантният профил на каросерията и наклонената линия на покрива допринасят за ефективността и по-привлекателната визуална естетика.
Въпреки че официалните изображения и техническите спецификации засега остават донякъде ограничени, Nissan потвърди, че задвижването на новия Leaf ще включва най-новия интегриран електрически агрегат „три в едно“. Автомобилът също така ще споделя платформата CMF-EV с по-големия си брат Ariya, както и с Renault Megane E-Tech и Scenic E-Tech, което го позиционира над предстоящия Nissan Micra, който е базиран на Renault 5 и също беше представен по-рано тази година.
Много е вероятно новият Leaf да се предлага със същите варианти на батерии като Ariya, които включват капацитети от 63kWh и 87kWh. Ако това се окаже така, можем да очакваме, че моделите от начално ниво ще предлагат пробег от 450 до 480 километра, а версиите с дълъг пробег могат да надхвърлят 560 километра с едно зареждане. Очаква се Nissan да разкрие по-подробна информация по-близо до официалния дебют на автомобила по-късно през годината.
По подобие на по-големия си брат и братовчед на Renault, новият Leaf вероятно ще се отличава с максимална скорост на зареждане от около 130kW. Макар и да не е водеща в класа по съвременните стандарти, тя все пак позволява добро време за зареждане на батерията от 20 до 80 процента за около половин час.