5 352

Шефът на Toyota обясни защо електромобилите замърсяват повече от хибридите

  • toyota
  • тойода
  • шеф
  • замърсяване
  • хибриди
  • електромобили

Тойода смята, че бъдещето трябва да включва разнообразни задвижвания

Шефът на Toyota обясни защо електромобилите замърсяват повече от хибридите - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Докато автомобилният свят често представя бъдещето в чисто електрически план, Toyota, световен лидер по продажби и пионер в хибридните технологии, предлага различна гледна точка. Вместо да се втурне стремглаво към пълната електрификация, японският гигант стратегически разширява предложенията си за електрически превозни средства, като същевременно потвърждава дългогодишния си ангажимент към разнообразни решения за задвижване.

Въпреки неотдавнашните си инициативи за електрически автомобили в Китай със серията bZ, Toyota се сблъска с критики за възприеманата предпазливост при пълното възприемане на електрическите автомобили. Въпреки това, Председателят Акио Тойода остава непоколебим в своята вяра в стратегията за много енергийни източници, предлагайки ясна обосновка за нюансирания подход на Toyota.

В неотдавнашно интервю за Automotive News Тойода повтори: „Когато терминът „въглеродна неутралност“ стана популярен, ние като компания казахме, че врагът е въглеродът. Трябва да се съсредоточим върху това, което можем да направим незабавно, за да намалим въглеродния диоксид. Това е основата на нашето решение. Тя не се е променила и няма да се промени.“ По-нататък той подчерта богатия опит на Toyota с хибридната технология, като заяви: „Продали сме около 27 милиона хибрида. Тези хибриди са имали същото въздействие като 9 милиона BEV на пътя. Но ако бяхме направили 9 милиона BEV в Япония, това всъщност щеше да увеличи въглеродните емисии, а не да ги намали. Това е така, защото Япония разчита на топлоелектрически централи за производство на електроенергия.“

Макар че председателят Тойода не се задълбочи в конкретните изчисления, които стоят зад тези цифри, неговата гледна точка подчертава един важен аспект, който често се пренебрегва в бързината към електромобилите: цялостното въздействие върху околната среда. Въпреки че електрическите превозни средства предлагат нулеви емисии от ауспуха, въглеродният отпечатък, свързан с тяхното производство и производството на електроенергия, необходима за зареждането им, представлява по-сложна картина. В съчетание с неравномерното развитие на инфраструктурата за зареждане в различните региони, продължаващата актуалност на хибридната технология, поне междувременно, става по-разбираема.

Визията на Toyota за неутрално по отношение на въглеродните емисии бъдеще се простира отвъд хибридите, като обхваща хибриди с възможност за включване в електрическата мрежа, автомобили с водородни горивни клетки, електромобили и дори потенциала на двигателите с вътрешно горене, задвижвани от синтетични горива. За Toyota стратегията не се състои в залагането на всички залози на една-единствена технология, а по-скоро в проучването и разработването на цялостно портфолио от решения. Както формулира Тойода: „Трябва да разгледаме всички възможности и да работим във всички посоки. Като компания ние сме много последователни в това, че това, срещу което се борим, е въглеродният диоксид.“

Тази позиция е в съответствие с предишни изявления на Тойода, включително предположението му от миналата година, че напълно електрическите превозни средства вероятно ще представляват само около 30 % от световните продажби в дългосрочен план, и предупрежденията му за потенциалните икономически последици от бързото и изключително преминаване към електрически превозни средства, особено по отношение на сигурността на работните места в икономики с високо производство като Япония.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 41 гласа.

Свързани новини