Духът на Ford Fiesta, който от десетилетия е основна част от европейските пътища, може да се възроди и да получи електрическо превъплъщение със значителна помощ от Volkswagen. След като двата автомобилни гиганта определиха като „много успешен“ първоначалния си опит за споделяне на платформи, перспективата за по-нататъшни съвместни проекти набира сила.
Прекратяването на производството на Fiesta през юли 2023 година бележи края на една ера, оставяйки забележима празнина в сегмента на достъпните суперминита. Въпреки това очевидният успех на Ford, който използва архитектурата MEB на VW за своите електрически SUV модели Explorer и Capri, които скоро ще се появят, привидно проправя пътя за по-задълбочен съюз.
Мартин Сандер, ръководител на продажбите и маркетинга на Volkswagen и бивш високопоставен ръководител във Ford of Europe, открито призна положителния резултат от първоначалното партньорство в областта на електромобилите. Изявлението му пред Auto Express, в което той подчертано не отхвърля бъдещото споделяне на технологии, по-специално в сферата на по-малките автомобили, разпали спекулации за потенциална електрическа Fiesta, подсилена от предстоящата платформа MEB Entry на VW - основата на градските електромобили ID.1 и ID.2. Това би могло да доведе до възродена електрическа Fiesta, предлагаща конкурентен пробег и възможности за бързо зареждане.
Перспективата на Сандер подчертава стратегическите ползи и за двата производители. За Volkswagen подобни сътрудничества предлагат по-големи икономии от мащаба за неговите платформи MEB. За Ford то представлява потенциално рентабилен път за връщане в предизвикателния, но изключително важен сегмент на малките автомобили, като се използва специалната архитектура за електрически автомобили на VW, вместо да се разработва собствена платформа по поръчка за автомобили с по-нисък марж.
Настоящата европейска гама на Ford претърпява значителна трансформация. Въпреки че Puma остава ключов продавач, по-високата му цена оставя празнина в по-достъпния край на спектъра. Прекратяването на производството на Fiesta и предстоящото излизане на Focus подчертават икономическия натиск върху производството на традиционни градски автомобили и хечбеци с двигатели с вътрешно горене в Европа.
Въпреки че от Ford не съобщиха нищо за конкретни бъдещи сътрудничества, увереността им в способността им да се конкурират в „правилните сегменти“ предполага стратегическо осъзнаване на променящите се пазарни изисквания и желание да проучат възможностите за партньорство, за да ги удовлетворят.
Ако електрическата Fiesta се реализира върху платформата MEB Entry, размерите ѝ вероятно ще бъдат близки до тези на VW ID.2, което подсказва за сходна следа. Присъщите предимства на специалната платформа за електрически автомобили, като по-широка стойка и ниско монтирана батерия, потенциално биха могли да придадат на възродената Fiesta завладяваща динамика на шофиране, която традиционно се свързва с емблемата на Ford.