BMW продължава активно да популяризира новото си поколение електрически превозни средства под общото име Neue Klasse, наблягайки на динамиката, иновациите и емоционалността, които трябва да станат основата на новата ера на марката. В този контекст производителят реши да обърне специално внимание не на традиционен седан или практичен кросоувър, а на спортен седан, наречен BMW VDX - Vision Driving Experience, който трябва да се превърне във флагман на инженерното и дизайнерско мислене на компанията в областта на електромобилността.
Първият публичен дебют на този прототип се състоя по-рано тази година, но по това време колата беше обвита в цветен камуфлаж, който скриваше ключови дизайнерски решения. Сега, в навечерието на международното автомобилно изложение в Шанхай, VDX се появява пред публика за първи път без прикритие, въпреки че компанията подчертава, че това все още не е сериен модел, а предшественик на нов електрически спортен седан в семейството на Neue Klasse.

За да подчертаят уникалността на концепцията, разработчиците дават на прототипа специално луминисцентно покритие, което ефективно блести на тъмно и създава визуално шоу по време на динамични демонстрации. Именно в тази форма BMW VDX демонстрира своята уникалност в Шанхай - шоуто беше придружено от впечатляващ светлинен дизайн и се превърна в особено ярко събитие на изложението.
Философията на дизайна Neue Klasse, която вече се появи в предишни концепции на BMW, е напълно запазена във VDX. Но въпреки това, компанията иска да отбележи, че окончателната производствена версия на модела ще претърпи промени. Това важи както за екстериора, така и за техническото оборудване, въпреки че основните пропорции, LED оптиката и разпознаваемият силует едва ли ще претърпят радикална ревизия.

Интериорът на модела също все още не е окончателен. Прототипът показва временни контроли, необходими за тестване - по-специално бутони, стърчащи изпод централния тунел. В същото време има ключови архитектурни иновации, които са характерни за Neue Klasse: новото цифрово табло Panoramic iDrive, което съчетава широк дисплей под предното стъкло и голям сензорен екран в центъра на конзолата. Тези елементи трябва да осигурят напълно ново изживяване на взаимодействието водач-автомобил.
В допълнение към визуалния компонент, ергономията е впечатляваща: воланът с четири спици с необичайна форма е преминал серия от изпитания и тестове, предназначени да осигурят максимален комфорт и прецизност на управление. Централният тунел е оборудван с физически контроли - по този начин BMW демонстрира, че не възнамерява напълно да се откаже от тактилния контрол в полза на сензорния такъв.

Като се има предвид спортното позициониране на VDX, салонът включва и карбонови състезателни седалки тип кофа с многоточкови предпазни колани – елемент, който едва ли ще бъде запазен в серийната версия, но подчертава ДНК-то на концепцията.
В основата на този прототип е новата платформа Neue Klasse, която прави своя дебют на BMW VDX. Основният технологичен пробив на платформата е системата Heart of Joy - универсален електронен блок, който интегрира управлението на всички основни електрически компоненти: от електродвигателите до спирачната система, кормилното управление и рекуперацията. Според официалните данни, Heart of Joy е десет пъти по-мощен от предишните системи за управление и позволява по-прецизно, динамично и интуитивно управление на автомобила във всякакви пътни ситуации.

На практика това се въплъщава по-специално в новата система за рекуперация, която е станала с 25% по-ефективна в сравнение с настоящите модели на BMW. Това позволява на електрическото превозно средство да избегне използването на традиционни фрикционни спирачки в ежедневните условия - те се използват само при аварийно спиране или в трудни пътни ситуации. Този подход не само подобрява енергийната ефективност, но също така допринася за по-плавно спиране и намалено износване на частите.
Заслужава да се отбележи и фактът, че VDX не е просто шоукар, а истинска тестова платформа, на която вече се тестват всички ключови компоненти на бъдещите електрически превозни средства на BMW. Това позволява на компанията да оцени поведението на колата при различни условия с висока точност и да постигне максимално съответствие между визия и реалност.

Така BMW VDX е не само претенция за технологично лидерство, но и символ на трансформацията на марката, която започва нова страница в своята история. Комбинирайки впечатляващ дизайн, революционни технологии и акцент върху емоциите при шофиране, компанията демонстрира готовността си да надхвърли традиционната идея за електрически автомобили и да създаде истински автомобил за водача в пълния смисъл на думата. Серийната версия на този спортен седан се очаква да бъде представена още в края на 2025-а, превръщайки се в един от първите модели на Neue Klasse, които стъпват на световния пазар.
Свързани новини
-
BMW вади коренно различно X7 с четири варианта на двигателиBMW потвърди разработването на второто поколение на своя флагмански SUV X7, а тази информация стана публично известна за първи път благодарение на ана ...11.05.20254 156
-
BMW отчита рязък спад на печалбитеПечалбата на германския автомобилен производител BMW е спаднала с 26.4% през първото тримесечие на 2025 година. в сравнение със същия период на минала ...08.05.20251 098
-
Ето го комбито на електрическата "тройка" на BMWНовината бе официално потвърдена от главния дизайнер на BMW Group Адриан ван Хойдонк в разговор с британското издание Autocar. Според него, пазарният ...01.05.20251 813
-
BMW продава все повече електромобили, но няма да се откаже от двигателите с вътрешно горенеBMW Group представи годишния си доклад, според който делът на електрическите превозни средства в общите доставки се е увеличил до 17.4% спрямо 14.7% г ...18.03.20251 900
-
Още за „супер мозъците“, които ще получат новите BMW-таПроизводителят на автомобили BMW възнамерява да използва платформата Neue Klasse за да изгради линия от нови модели с различни задвижвания. Новата сер ...13.03.20252 086
-
Driving Dynamics Monster или най-наточеното BMW от бъдещетоBMW разработи експериментално превозно средство, което служи като прототип за бъдещи спортни модели, базирани на Neue Klasse (архитектура на електриче ...23.02.20252 368