Обявените от Тръмп 25-процентни мита върху вноса на пътнически автомобили и авточасти промениха геополитическите приоритети на водещите автомобилни производители.
Както отбелязват експертите от рейтинговия аналитичен център Statista, тази финансова санкция предизвика "шокови вълни в автомобилната индустрия". Фондовият пазар на автомобилните производители се срина в целия свят миналата седмица. Компаниите, базирани в Германия, Япония и Южна Корея, бяха особено засегнати.
В прегледа експертите се съсредоточават върху съюза на производителите на автомобили в Мексико и Канада, които са толкова тясно преплетени с американската автомобилна индустрия, че Бюрото за икономически анализи счита продажбите на сглобени там автомобили за вътрешни.

Япония, Южна Корея и Германия обаче са най-големите износители на автомобили за САЩ и експертите на Statista подчертават, че най-големи проблеми ще имат Mercedes-Benz, BMW, Toyota, Honda, Hyundai и Kia, които продават много от колите си в САЩ.
В същото време по-голямата част от оборудването се внася или от производствени обекти в Мексико или Канада, или извън американския континент, което ще засегне и колите, сглобявани в САЩ.
Американските компании също са засегнати. Акциите на General Motors паднаха миналия четвъртък със 7 процента, Ford загуби почти 4 процента. Това изненада автомобилната общност, тъй като новите тарифи са предназначени да защитят автомобилната индустрия в САЩ.