1 917

BMW разкри още от новата "тройка"

  • bmw
  • 3 series
  • i3
  • ev
  • електромобил

Моделът ще се предлага, както с електрическо така и с конвенционално задвижване

BMW разкри още от новата "тройка" - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Предстоящата 3 Series на BMW ще се раздели на две различни направления - електрическа версия и версия с двигател с вътрешно горене, въпреки че външният ѝ вид е изключително сходен. Това стратегическо разделение сигнализира за значителна промяна в подхода на BMW към разработването на платформи и интегрирането на задвижващи агрегати.

Електрическата 3 Series, чийто дебют е планиран за 2026 година, ще се движи на специална електрическа платформа, отделно от своя бензинов събрат. Визуално електрическият модел ще се отличава с фини разлики, включително по-къс преден капак, по-наклонено предно стъкло и подчертани арки на колелата, което ще допринесе за малко по-различна стойка и визуално тегло. Традиционните дизайнерски елементи на BMW, като например извивката на Хофмайстер, ще бъдат запазени и при двата модела.

Това разделение контрастира със стратегията на BMW за по-големи модели като 5 Series и 7 Series, където една платформа побира както електрически, така и задвижващи агрегати с вътрешно горене. Подходът на 3 Series е огледален на новия Cooper на MINI, където визуалната общност крие различни механични основи.

Отвътре електрическата „тройка“ ще представи обновено дигитално изживяване. Традиционното арматурно табло ще бъде заменено от дисплей „Panoramic Vision“, проектиращ информация върху основата на предното стъкло. Допълнителни възможности за потребителски интерфейс ще предоставят 3D head-up дисплеят и контролите на волана. Очаква се класическият въртящ се контролер iDrive да отсъства.

Електрическата платформа ще разполага с 800V архитектура, позволяваща бързо зареждане. Следващото поколение батерии на BMW, използващо цилиндрични клетки, обещава подобрения в енергийната плътност и скоростта на зареждане. Тези клетки също така ще бъдат интегрирани в структурата на автомобила в някои модели и ще предлагат гъвкава опаковка.

Докато настоящото BMW i4 предлага приблизително 600 км пробег, новата електрическа „тройка“ се очаква да надхвърли тази стойност, което показва значителна стъпка напред в технологията на BMW за електрически превозни средства.

Поставете оценка:
Оценка 2 от 5 гласа.

Свързани новини