1 745

Volvo представи ES90 - подробно за най-луксозния седан на шведите

  • volvo
  • ex90
  • es90
  • geely

Дизайнът черпи вдъхновение от EX90

Volvo представи ES90 - подробно за най-луксозния седан на шведите - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Volvo представи ES90 - автомобил, който не се поддава на традиционното класифициране и се позиционира като уникално предложение наред с EX90. Въпреки че Volvo избягва етикети, ES90 демонстрира характеристики на седан и кросоувър, съчетавайки стила на автомобила с увеличена височина.

Визуално ES90 споделя ясен дизайнерски език с EX90. Познатите предни фарове тип „чук на Тор“, вертикалните дълги светлини и С-образните задни светлини създават сплотен семеен облик. Забележително е, че ES90 е с отваряема задна врата, която предлага 733 литра товарно пространство при сгънати задни седалки, 496 литра при вдигнати седалки и допълнителни 48 литра в предната част.

ES90 използва 800-волтова електрическа система, поддържаща 350 kW зареждане, което позволява увеличаване на пробега на 300 км за 10 минути и зареждане на 10-80% за 20 минути. Батерията с капацитет 106 kWh (102 kWh използваема) и коефициентът на съпротивление 0,25 допринасят за пробега, изчислен по WLTP, до 700 км.

Създаден на базата на архитектурата SPA2, ES90 разполага с 3099 мм междуосие, малко по-дълго от това на EX90. Общата дължина е 4999 мм, а пътният просвет е 203 мм. ES90 също така е по-нисък и малко по-тесен от своя SUV аналог. Вътре пътниците се радват на достатъчно пространство, със 107 мм разстояние за коленете и 960 мм пространство за главата отзад.

Минималистичният салон е доминиран от 14,5-инчов портретен сензорен екран, контролиращ почти всички функции на автомобила, включително климатика и аудиосистемата Bowers & Wilkins с 25 високоговорителя. 9,0-инчов дисплей за водача и head-up дисплей предоставят важна информация.

Volvo набляга на софтуерно дефинирания характер на ES90, като изтъква неговата двойна изчислителна платформа Nvidia Drive AGX Orin, способна да извършва 500 трилиона операции в секунда. Този фокус върху изчислителната мощ, а не върху суровата конска сила, позволява усъвършенствани функции за безопасност и ефективност чрез данни, софтуер и изкуствен интелект.

При пускането на пазара ще се предлагат три версии: Single Motor със задвижване на задните колела с 245 к.с. и батерия с капацитет 92 kWh, предлагаща пробег по WLTP от 643 км; Twin Motor със задвижване на всички колела с 442 к.с. и батерия с капацитет 106 kWh, постигаща пробег по WLTP от 700 км; и Twin Motor Performance с 670 к.с., поддържаща пробег по WLTP от 700 км и постигаща 0-100км/ч за 3,9 секунди. Максималната скорост на всички модели е ограничена до 180 км/ч.

Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 9 гласа.

Свързани новини

  • Volvo вече няма да произвежда комбита
    Volvo вече няма да произвежда комбита
    Volvo официално спира разработването на комбита, фокусирайки се върху производството на седани и кросоувъри. Това решение бе потвърдено от изпълнителн ...
    09.03.2025
    2 970