Портфолиото от търговски марки на АвтоВАЗ набъбва, което предизвиква множество спекулации за бъдещето на гамата Lada. Истинска азбучна супа от имена - Tensa, Forta, Kayna, Fortuna, Ladoga, Svoboda, Slavia, Quanta, Binar, Antiga, XRave, Xcite, Excite, X Path, Expira, Intriga, Preosa, Kvest, Onega, Kam4atka, Alta, Aura, Iskra, Mira, Avira, Sfera, Altra, Astera, Azimut, Gravis, Merida, Retiva, Tarusa, XTour, Ursus и Terum - сега са под знамето на АвтоВАЗ, което повдига въпроса: кои от тях, ако изобщо има такива, ще се превърнат в серийни модели?
Докато някои от тях, като Aura, Iskra и Xcite, вече са намерили своето място върху автомобилите, останалите остават забулени в мистерия. Най-примамливата възможност е, че едно от тези имена ще бъде избрано за предстоящия кросоувър на базата на Lada Vesta, вътрешно наречен B-Cross, който в момента е в последен етап на разработка и е планиран за потенциален дебют на Международния икономически форум в Санкт Петербург през 2025 г. Този кросоувър, както и планираният миниван на същата платформа, който се очаква да бъде представен тази година и да влезе в производство през 2027 г., ще се нуждаят от различно брандиране.
Опитните наблюдатели обаче знаят, че регистрацията на търговска марка не е гаранция за производство. Производителите на автомобили обичайно си осигуряват имена като превантивна мярка, предпазваща ги от конкуренти. Неотдавнашната история на АвтоВАЗ е изпълнена с регистрирани имена, които все още не са реализирани, което е обичайна практика в автомобилната индустрия.
Самият обем на регистрираните имена подчертава амбицията на АвтоВАЗ да разшири продуктовата си гама и да разнообрази предложенията си. Предстоящите кросоувър и миниван представляват ключови компоненти на тази стратегия, а избраните имена ще играят решаваща роля при формирането на пазарната им идентичност. Дали „Tigris“, „Ariva“, „Parus“ или някое от другите регистрирани имена ще украсяват тези автомобили, предстои да разберем.