Шофьорът не изразява никакви упреци към педантичността на полицията - той наистина е виновен и признава, че глобата от 125 евро му е издадена напълно справедливо. Неговото виждане за ситуацията обаче е едновременно поучително и полезно за други шофьори.
Инцидентът е станал на път от Берлин някъде в района на Дрезден. Шофьорът отговоря на обаждане на телефона си, без дори да го постави до ухото си, а просто протяга дясната си ръка и го взима. След това продължава разговора по високоговорителя на телефона.
Изкуственият интелект на основната система за видеонаблюдение обаче регистрира наведнъж две нарушения. Първото е, че шофьорът отмества поглед от пътя за по-дълго време и се фокусира върху телефона си, което не е нещо, което трябва да прави. Второто нарушение се състои в това, че ръката му не е на волана, а манипулира джаджата.
И първото, и второто се считат за нарушения, тъй като ръцете трябва да са на волана и да не се извършват други манипулации, които не са свързани с управлението на превозното средство. Разрешено е използването на стандартни контроли на панела, поставени там от производителя или препоръчани за сертифицирана допълнителна инсталация, като например радио или мултимедийна система.
Телефонът, разположен наблизо обаче не е част от работните атрибути на автомобила.
Подобни камери, наречени MONOcam, вече работят в Германия и в Нидерландия и започват да се инсталират и във Франция. Иновацията може да определи състоянието на телефона и това дали е в ръката на водача. Проверката дава резултати дори ако шофьорът държи телефона под волана.
Водачът е имал и трето нарушение, заснето от трета камера. По искане на събеседника от телефонния разговор водачът вади документ от папка и го поставя на волана за да прочете нещо от хартиения носител. Изкуственият интелект записва и това, като разпознава действията като разсейване на водача от шофирането и пътната обстановка.
В същото време в разговор с полицията на шофьора е обяснено, че изкуственият интелект разпознава човек дори ако има брада, мустаци или шапка, както и ако е с наметната на главата качулка. Един съвет: дръжте ръцете си на волана. Основното нещо е да не отклонявате поглед от пътя за нищо, което не е свързано с шофирането.