Автомобилният свят може да бъде изненадан от завръщането на Yugo, прословутият достъпен и донякъде странен хечбек, който определяше евтиния автомобилен спорт в Европа, потенциално се завръща след близо две десетилетия прекъсване.
Макар че подробностите все още не са изяснени, проектът за възкресяване на Yugo, ръководен от ветерана в областта на маркетинга проф. д-р Александър Биелич, има за цел да пресъздаде духа на оригинала, като същевременно се придържа към съвременните стандарти. След като си е осигурил търговската марка Yugo, Биелич си партнира със сръбския дизайнер Дарко Марчета, за да преосмисли емблематичния хечбек.
Първите скици разкриват дизайн с две врати, повтарящ оригинала, но със съвременен привкус. Познатият силует на Yugo е запазен, но е осъвременен с LED фарове, по-големи колела и преработени задни светлини. От съществено значение са по-дебелите колони, които отразяват съвременните строги правила за безопасност.
Според The Autopian Биелич е сключил споразумение за споделяне на платформа с неразкрит партньор, като по този начин е избегнал скъпоструващото разработване на архитектура по поръчка. Това повтаря корените на оригиналния Yugo, който е базиран на Fiat 128.
Очаква се първоначалната итерация на обновения Yugo да бъде оборудвана с достъпни двигатели с вътрешно горене, които да обслужват купувачите с ограничен бюджет. Въпреки това се предвижда и електрически вариант, който демонстрира напредничав подход, като същевременно запазва достъпността.
Разбира се, пътят от дизайнерските скици до серийния автомобил е изпълнен с предизвикателства. Автомобилното гробище е пълно със стартиращи компании, които не успяха да реализират своите идеи. Успехът на всяко ново Yugo зависи от способността му да намери отклик сред потребителите и да постигне достатъчни обеми на продажби. Въпреки че завръщането на Yugo е примамлива перспектива, бъдещето му предстои да се види.