1 404

Porsche може да върне Macan с ДВГ в Европа

  • porsche
  • macan
  • ev
  • taycan

Стратегията за електромобилите може и да се промени

Porsche може да върне Macan с ДВГ в Европа - 1
Галин Ганев Галин Ганев Автор във Fakti.bg

Porsche, което някога беше твърдо решено да избере изцяло електрическо бъдеще, сега проучва алтернативни пътища. Притесненията относно нестабилността на пазара на електрически автомобили, съчетани с неотдавнашния спад в продажбите на Taycan, накараха германския автомобилен производител да преразгледа стратегията си.

Макар че Macan EV се радва на първоначален успех - 18 278 продадени бройки през четвъртото тримесечие на 2024 г., което представлява 66% от общите продажби на Macan, Porsche е предпазлива по отношение на това да разчита единствено на електрически автомобили.

„Проучваме възможността в бъдеще да оборудваме някои от първоначално планираните електрически модели с хибридни задвижвания или двигатели с вътрешно горене“, потвърди Лутц Мешке, главен финансов директор на Porsche.

Тази промяна в стратегията доведе до вътрешни дискусии относно потенциалното завръщане на Macan с ДВГ. Въпреки че преди това беше преустановено производството му в Европа поради разпоредбите за киберсигурност, може да бъде въведено ново поколение на Macan с бензинов двигател, за да се засилят продажбите и да се отговори на специфичните изисквания на пазара.

Намаляващите продажби на Taycan, водещ модел в стратегията на Porsche за електрически превозни средства, породиха опасения относно дългосрочната устойчивост на разчитането единствено на електрически превозни средства.

„Приемът на новия Macan EV е положителен, но спадът в продажбите на Taycan подчертава необходимостта от по-гъвкав подход“, казва неназован вътрешен източник от Porsche пред Autocar.

Потенциалното завръщане на Macan с ДВГ следва подобен ход на Audi, което наскоро представи актуализиран Q5 с ДВГ заедно с електрическия му аналог.

Въпреки че Porsche остава ангажирано със стратегията си за електрификация, тази промяна във фокуса подчертава развиващия се пейзаж на автомобилната индустрия и необходимостта производителите да се адаптират към променящите се пазарни условия.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.

Свързани новини