Новото Maserati Grecale Folgore представлява версия с изцяло електрическо задвижване на средноразмерния SUV на марката Grecale. Този модел е изключително важен за италианския автомобилен производител, тъй като Grecale с двигател с вътрешно горене представлява 70 процента от световните продажби на Maserati. Електромобилът вече е на родна земя, а екипът ни направи първото му тестово шофиране.
Екстериор и интериор

Folgore изглежда почти идентичен със своите братя с ДВГ. Решетката на Maserati е умело преработена, като вертикалните елементи сега са трансформирани във вентилационни отвори, които охлаждат компонентите на електрическото задвижване. Големите вентилационни отвори в предната броня имат пълнежи в цвета на каросерията, както и вдлъбнатините в задната броня, предназначени да поемат четирите изпускателни тръби на Grecale Trofeo, задвижван от V6.

Интериорът също е познат, като се различава от другите модели в гамата Grecale само по детайли като уникалната релефна шарка на таблото и с различна карбонова облицовка. Спортните седалки с 14 посоки на регулиране са обшити с плат, изработен от рециклирани найлонови мрежи за риба, и имат лазерно гравирани детайли.
Двигател и ходови характеристики

Grecale Folgore също споделя много хардуер със своите ДВГ аналози. Той се движи върху модифицирана версия на платформата Giorgio, която е в основата на останалата част от гамата Grecale, с ляти и екструдирани алуминиеви подрамки в предната и задната част на автомобила, които държат електрическите двигатели и осигуряват залавни точки за монтиране на стандартното въздушно окачване. И инженерите на Maserati са успели да опаковат батерията от 105 kWh под пода, като същевременно запазват същата позиция на седене като при Grecale с ДВГ.
Превозното средство се задвижва от идентични синхронни магнитни електродвигатели, монтирани на предната и задната ос, за да осигурят задвижване на всички колела. Системната мощност е 550 к.с. и въртящ момент, наличен в момента, в който натиснете педала на газта. Заявената скорост на ускорение за SUV е от нула до 100 км/ч става за по-малко от 4.1 секунди, а максималната е 220 км/ч.

Батерията, захранваща е-моторите, която има полезен капацитет от 96 kWh, се състои от 33 шестклетъчни модула, някои от които са подредени под задната седалка. Рекламираният автономен пробег от 550 километра в тестовия цикъл WLTP не е водещ в класа, а 400-волтовата електрическа архитектура на Grecale Folgore означава по-бавно време за зареждане. Максималната скорост на зареждане, която батерията на Grecale Folgore ще приеме, е 150 kW и се предполага, че отнема 30 минути, за да премине от 20 процента състояние на зареждане до 80 процента.

За разлика от това, батериите в изцяло електрическия Macan на Porsche или дори Ioniq 5 на Hyundai и EV6 на Kia - всички от които имат 800-волтова електрическа архитектура - могат да бъдат преведени от 10 процента до 80 процента за 22 минути или дори за по-малко. Обърнете внимание на двойния удар: отнема повече време, за да поставите по-малък пробег в Maserati. Други от недостатъците на електрическата кола са динамичните ѝ характеристики. Макар повлияна от технологиите от Формула Е, колата се усеща леко тромава (може би заради тежката батерия) и ускорението ѝ е сравнимо с това на аналог с ДВГ.
Заключение

Тестовата кола, която ни беше предоставена ни впечатли и с кормилното си управление, което е прецизно, но не осигурява много обратна връзка. След малко експериментиране със системите на колата открихме, че спортния режим не е най-удачния за тази кола. Тя се чувства далеч по-добре след регулирането на пружините и амортисьорите обратно към по-меките GT настройки. Това, заедно с намаляването на регенерацията до нула кара Grecale Folgore да се чувства най-спокоен, когато се кара бързо.

Освен някои от по-горе изброени минуси, всичко останало си е като за истински премиум автомобил. Качествени материали и сглобка в купето и изискан външен вид.
Свързани новини
-
Почти нови Maserati Grecale се продават "за без пари"Интересни и основно, доста атрактивни оферти за употребявани кросоувъри Maserati Grecale с нисък пробег се появиха на пазара. Любопитното е, че цената ...04.06.20252 656
-
Тествахме най-скъпата и най-луксозна кола на Great WallВсеки е чувал английския израз "no way", което в превод означава "няма начин". Сега обаче ще се опитаме да ви убедим, че има начин ...19.05.202463 937
-
Тест и БГ цени на новата Dacia Duster (ВИДЕО)Малага, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Третото поколение на Duster е факт от съвсем скоро, а ние дори успяхме да изпробваме въ ...10.05.202481 831
-
Тествахме (на писта) най-мощния Hyundai в историята. Вижте и колко струва у насПистата "Навак", Сърбия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Не е нужно много убеждаване, за да ни накарате да направим един ден н ...03.05.202434 844
-
Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му)Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Най-новият голям електрически круизен седан на VW демонстрира нови технологии и впеча ...13.11.202368 125
-
Тествахме най-мощното, най-бързото и най-скъпо електрическо BMWРовин, Хърватия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Новото изцяло електрическо BMW i7 M70 е пълно със свръхлуксозни екстри и се гордее с не ...30.10.202342 296