През януари 2024 г. в Германия, която може да се счита за индикатор на европейската автомобилна обстановка, са регистрирани общо 213 553 нови автомобила. Спрямо същия месец на миналата година (януари 2023 г.) това е ръст от 19 процента. Както се очакваше, премахването на премиите за покупка на електромобили оказа влияние върху новите регистрации на електрически превозни средства.
„Въпреки че броят на новорегистрираните електрически превозни средства е малко под 54 700 през декември – това съответства на дял от 22.6 процента, който сравнен с този от година по-рано спада драстично с 22 500 коли или с цели 10.5 процента“, пише ADAC, позовавайки се на данни от Федералното управление на автомобилния транспорт (KBA).
Електричките намаляват, ДВГ набира сила
„В сравнение със същия месец на миналата година (януари 2023 г.) през този януари са регистрирани повече електрически автомобили (плюс 23.9 процента), но това изопачава истинската ситуация. По това време миналата година много клиенти избързаха с покупката си, като идеята бе тя да се осъществи до края на 2022 г. поради специалните отстъпки, които имаше тогава“, продължават от автомобилния клуб.

Бензиновите двигатели, от друга страна, могат да се похвалят с около 38 процента пазарен дял, но по-странното е, че въпреки ситуацията дори дизеловите превозни средства увеличават дела си. Хибридите (т.е. ДВГ с електромотор) и plug-in хибридите (акумулаторни хибридни модели) имат постоянен дял; Последният обаче е на ниско ниво с малко под седем процента пазарен дял.
Тенденцията за 2024 г. е трудна за прогнозиране
Като се има предвид икономическата слабост на Германия, която като цяло има отрицателно въздействие върху автомобилния пазар в цяла Европа, прогнозите за 2024 г. са трудни. Производителите на автомобили първоначално компенсираха загубата на субсидиите за закупуване на електрически автомобили и след ценова война, започната от Tesla , цените на електрическите превозни средства паднаха.

Освен това броят на новите електрически модели расте бързо, докато броят на наличните модели с двигатели с вътрешно горене намалява. Следователно все още не е възможно да се каже дали по-бавният ръст на превозните средства, задвижвани с батерии в сравнение с преди, няма да се засили отново значително през годината.
Марките с най-голям ръст
Сред марките с най-голям ръст са BMW (плюс 44.2 процента), Kia (плюс 53.8 процента), Opel (плюс 72.4 процента) и Volvo (плюс 81.3 процента). Именно това са марките, които бележат силен ръст през януари 2024 г. Tesla губи около 25 процента на годишна база, но все още има 3 152 нови регистрации през януари - повече от Renault , Mazda , Mini или Nissan, например.

Някои от високо ценените китайски марки отбелязват бързи темпове на растеж , въпреки че в момента те все още са оскъдни в абсолютно изражение. Електрическият конкурент на VW - марката BYD например има само 139 регистрации през януари, Nio имаше 27, а Great Wall Motors (включително модела Ora) има 90 регистрации. Китайската марка с най-много нови регистрации е MG с близо 900 коли.
Свързани новини
-
Нови изисквания за автовозите от ГерманияНа всеки пет години комитетът за препоръки преглежда насоките на VDI, за да гарантира, че са актуални и предписва нови разпоредби, ако е необходимо. А ...05.09.20248 287
-
ADAC: Китайските автомобили вече са наравно с конкуренциятаАвтомобилите от китайски производители стават все по-популярни в Европа. Техният пазарен дял рязко нарасна през последните години, особено в сегмента ...22.04.20247 060
-
Германският финансов министър иска коли с двигатели с вътрешно горене и след 2035 годинаГерманският министър на финансите Кристиан Линднер възкреси дебата относно решението на Европейския съюз да забрани продажбите на нови автомобили с дв ...10.04.20242 175
-
100 евро глоба ако се "разхождате" безцелно с колата сиДа отидете на безцелна разходка с колата си звучи много примамливо, но може да ви излезе скъпо - поне ако се намирате в Германия и нямате предвид точн ...07.04.202435 241
-
Германците продължават да купуват дизелови колиСпоред ACEA продажбите на нови автомобили в ЕС са се увеличили с 10.1% през февруари 2024 г., докато пазарният дял на акумулаторните електрически бате ...22.03.202417 991
-
Още една китайска марка отваря завод в ЕвропаКитайската компания Chery Auto преговаря с италианското правителство относно разполагането на производствени площи в страната. И двете страни са заинт ...20.03.20243 555