Прилична кола с пробег от 200 000 км за под 5 000 лева, разбира се, е трудно да се намери. Каквато и да вземете ще трябва допълнително да инвестирате в нея, но единственият въпрос е цената на тези инвестиции да не надвишава цената на самата кола - резервните части днес не са евтини.

Има обаче един вариант за свръхбюджетна кола на старо, която се характеризира със сравнително надежден и максимално опростен двигател и със здраво окачване и надеждна скоростна кутия. Става дума за първото поколение на Dacia Logan, произвеждащо се през периода 2004 - 2012 година.
Дори десетгодишни екземпляри могат да се намерят за сума под 5 000 лева
Естествено те са с пробег от порядъка на 200 хиляди км, но тук говорим за реален пробег. Факт е, че тези коли на Dacia, ако не са били служебни или таксѝта, са със значително по-малък пробег от алтернативите, внесени от Германия и Италия.

Освен това французите направиха Logan изненадващо подходящ за нашите пътища и условия. А фактът, че ръждясва малко по-бързо, отколкото бихте очаквали, е единствения по-сериозен минус, но пък като компенсация получавате енергоемкото окачване и либералните цени. Но това не е всичко
Проучванията от специалистите показват, че този модел има много надеждни двигатели, защото те имат чугунен цилиндров блок
Препоръчителни са основно бензиновите агрегати. Тези агрегати най-вероятно ще надживеят каросерията. Това важи както за много старите 8-клапанови K7J 1.4 (75 к.с.) и K7M 1.6 (84 или 87 к.с.), така и за по-модерните 16-клапанови K4M 1.6 (102 к.с.).
фейслифт

Разбира се, има слаби места по двигателите (свързани главно с проблеми със запалителните бобини), но като цяло това са прости и ремонтнопригодни агрегати, а частите за тях са сравнително евтини. Ръчните трансмисии в Logan също са много надеждни, но автоматичните скоростни кутии трябва да се избягват. Те рядко изкарват 200 000, а ремонтът им е доста скъп и често надвишава цената на автомобила.
Естествено е по-добре да търсите екземпляр след фейслифта на модела, който се характеризира с малко повече екстри и с по-добра сглобка на материалите в салона. Освен това при тези варианти, произведени след 2008 година са изчистени някои от основните "детски болести" на модела. Какви екземпляри от първата Dacia Logan се продават у нас, можете да видите ТУК.

Свързани новини
-
Дизел, 4х4, автоматик - голям петгодишен надежден кросоувър за под 50 000 леваМоделът Sorento е един от флагманите на корейската марка Kia. Той се произвежда от 2002 година, като до днес излиза в четири различни генерации. Ние о ...11.03.202435 647
-
Нов доклад на TÜV ни показва най-надеждните и най-ненадеждни употребявани коли на възраст от 3 до 13 годиниПоради нарастващото значение на по-старите автомобили, особено у нас, настоящият доклад на TÜV е доста интересен, защото за първи път включва и п ...08.02.202437 820
-
16.5 млн. глоба за най-големия дилър на употребявани автомобили в Централна и Източна ЕвропаРекордна глоба е наложена на дилъра Autocentrum AAA Auto, която е за обща сума от над 72 милиона злоти, което се равнява на около 16.5 милиона европо ...26.01.202415 151
-
Три евтини кросоувъра на старо, които е по-добре да не купуватеГермански експерти от организацията ADAC посочиха три проблемни кросоувъра, които е най-добре да не купувате на вторичния пазар. Всички тези автомобил ...17.01.20247 006
-
Надежден двигател, отличен автоматик - един японски кросоувър на старо под 20 000 лв.Как да изберем надежден кросоувър в ценовата категория до 30 000 лв, който да не е оборудван с трицилиндров двигател или със съмнителен вариатор или р ...16.01.202468 318
-
Защо ремонтите на по-новите употребявани коли са по-скъпиТъй като технологиите за подпомагане на водача в превозните средства се разширяват непрекъснато, производствените им разходи и цената на ремонта се ув ...25.12.20238 187