Изцяло новата Toyota Land Cruiser Prado най-после бе представена официално. Шестото поколение на този всъдеход дебютира в Северна Америка и успя да ни изненада. Toyota предложи две опции за дизайн в ретро стил, запази цяла галактика от агрегати от консервативния 2TR-FE до модерния хибриден силов тракт i-Force Max, базирана на четирицилиндров турбо мотор и не се поколеба да покаже и утилитарни версии с небоядисани брони.

Toyota Land Cruiser Prado е истински дълголетник, SUV-то с индекс "150" дебютира преди почти 15 години, а наследникът пристигна току-що. Премиерата се състоя в Северна Америка и това е мини-сензация: Toyota прави още един опит да върне Land Cruiser обратно в САЩ. В името на задокеанските клиенти позиционирането на модела се промени: Land Cruiser Prado направи крачка към практичността и придоби модерен външен вид в ретро стил.

Промяната във формата е разбираема: Lexus GX играе в американския премиум сегмент, а гигантът Toyota Sequoia е насочен към семейните потребители. Новият Land Cruiser ще се състезава за клиенти с Land Rover Defender 110, Ford Bronco и Jeep Wrangler.
Първият вариант на SUV-то от серия 250 е две опции за външен дизайн. Базовата версия (и топ оборудването First Edition) са оборудвани с кръгли фарове, което символизира приемствеността на модела от първото му поколение от 1958 г. Останалата част от Prado получава правоъгълна оптика в духа на Land Cruiser 60. Само един различен детайл, но колко много се променя възприятието!

По традиция Land Cruiser Prado е до голяма степен унифициран с Lexus GX . Общото е очевидно, когато се гледа отстрани. Новата Toyota е наследила впечатляващи размери от своя премиум колега: дължината/широчината/височината на SUV са съответно 4920/2139/1859 мм, междуосието е 2850 мм. В сравнение с предшественика си, Land Cruiser Prado 150, разстоянието между осите се е увеличило с шест сантиметра, а дължината и широчината са се увеличили с почти десет!

Геометричната проходимост обаче все още е на ниво: пътният просвет е 221 милиметра, ъглите на атака са съответно на 30/22 градуса. Дъното на Land Cruiser Prado е покрито с дебела пластмасова облицовка, а базовите версии имат небоядисани черни брони и практични 18-цолови колела с висок профил. Обявени са стотици (!) фабрични аксесоари за офроуд, включително защитни плочи под дъното и практични багажници.

Основата на Land Cruiser Prado е платформа на рама TNGA-F. В сравнение с предшественика си структурата на мощността е станала един и половина пъти по-твърда. Чисто ново е предното окачване с двутръбни амортисьори. Отзад е запазен непрекъснат мост, окачен на винтови пружини. Други характеристики на дизайна включват електрическо сервоуправление, значително по-големи спирачни дискове (432 мм в диаметър) и повдигаща се врата. Останала е обаче възможността за отделно отваряне на стъклото.
Шестцилиндровите двигатели вече са в миналото: базовият в САЩ е хибридната система iForce Max, позната от пикапа Tacoma. Под капака има 2.4 бензинов четирицилиндров турбо мотор, който е комбиниран с 8-степенна автоматична трансмисия с вграден електродвигател. Пиковата мощност - 331 конски сили и 630 Нм. Скромната тягова батерия от 1.87 киловатчаса обаче не позволява на SUV.то да стигне далеч, без да активира двигателя с вътрешно горене.

Алтернативите са обичайният бензинов 2.4-литров турбодвигател T24A-FTS (281 к.с., 430 Нм), както и турбодизелът 1GD-FTV (2,8 литра, 204 к.с., 500 Нм). Дизелът на някои пазари ще бъде допълнен с 48-волтов стартер-генератор. Във всеки случай Land Cruiser Prado ще бъде оборудван с класически 8-степенен автоматик. Консервативната комбинация от 2.7-литров бензинов двигател с атмосферно пълнене 2TR-FE (163 к.с., 246 Нм) и 6-степенна автоматична скоростна кутия се различава технологично, но тази комбинация ще се предлага в Япония и Близкия изток.
Всички Land Cruiser Prado са оборудвани с постоянно задвижване на четирите колела с централен диференциал, двустепенна трансферна кутия и два заключващи се диференциала. Не е необходимо да плащате допълнително за офроуд режима на круиз контрола, асистента за подпомагане при спускане, както и за фабричните настройки на офроуд електрониката. Опции - система за деактивиране на предната стабилизираща щанга за по-добра артикулация на окачването, както и усъвършенствани всестранни камери с функция "прозрачен" капак. Но проходимостта на иновацията може да бъде ограничена от гумитe: в САЩ всички SUV-та ще бъдат оборудвани с универсални всесезонни гуми.

Вътре Toyota Land Cruiser Prado е умишлено скромен. В базовата версия всъдеходът има медийна система с 8-инчов сензорен екран и шест високоговорителя, интериор от плат, механични настройки на седалките, обикновена черна пластмаса и само пет места. От „безплатните“ опции - отопляем волан и предни седалки, безжично зареждане за джаджи и 2400-ватов AC инвертор.

Срещу допълнително заплащане можете да поръчате триредова седемместна версия, медийна система с 12,3-инчов сензорен екран, head up дисплей, цифрово огледало за обратно виждане, вентилация и електрически предни седалки, JBL аудио система с 14 високоговорителя и тапицерия от перфорирана кожа. Във всеки случай Land Cruiser Prado няма да достигне Lexus по отношение на броя на опциите. Но по отношение на вътрешния капацитет е направена голяма крачка напред и вторият и третият ред седалки могат да бъдат сгънати, за да образуват равен под.
В Северна Америка новият Land Cruiser Prado ще се появи през 2024 г. Вече беше обявено, че ще се опитат да запазят началната цена в рамките на 50 хиляди долара, като ще бъдат произведени само 5000 SUV-та от серията First Edition. За сравнение, Toyota Sequoia започва от 60 хиляди долара, а Highlander струва 41 хиляди долара.

Свързани новини
-
Ето го малкия Land Cruiser на ToyotaРендери на нов компактен всъдеход на Toyota се появиха в интернет. Моделът на рама ще се появи в края на 2024 година и ще бъде по-малкият брат на Toyo ...12.09.20239 492
-
Всичките 14 автомобилни завода на Toyota в Япония спряха работаДнес, вторник, 29 август, японският автомобилен производител Toyota Motor Corp. спря всичките си 14 завода за сглобяване на автомобили в Япония поради ...29.08.202313 683
-
Най-после: Ето как ще изглежда новата Toyota Land Cruiser PradoСредноразмерният всъдеход на рама Prado се произвежда от 1987 година. С появата на третото поколение, на неговата база бе създадена луксозната версия ...31.07.20234 804
-
Toyota Land Cruiser Prado коренно променя външния си видToyota продължава малко по малко да разкрива подробности за новия Land Cruiser Prado. Този път беше съобщено, че представянето на модела ще се състои ...28.07.20234 422