Възможността за закупуване на ново електрическо превозно средство зависи до голяма степен от икономическия фактор, или иначе казано от възможността да си го позволите. Проучване на ACEA разкрива неравенствата в това отношение между страните от Европейския съюз.
Има много изследвания върху електрическите превозни средства. Те се опитват да ни дадат глобална и точна визия за текущата ситуация на процеса на преход, който преживяваме и който трябва да доведе до електрическа и устойчива мобилност.
Резултатите от проучването на ACEA в Европа показват перфектна рентгенова снимка на настоящата реалност на електрическите автомобили и инфраструктурата за зареждане в Европа.

Европейската асоциация на производителите на автомобили анализира една тъжна реалност: огромният дисбаланс, който съществува в навлизането на електрически превозни средства в различните страни на Стария континент.
Да, през 2022 г. всяко пето превозно средство , регистрирано на нашия континент, е било електрическо или plug-in хибридно превозно средство (21.6 процента). Проучването обаче разкрива, че в повече от половината страни от Европейския съюз посоченият пазарен дял е под 9 процента .
На какво се дължат тези големи разлики? ACEA се фокусира върху точната информация: средния доход или годишния нетен доход на гражданите на тези страни. Изводът е ясен: много повече електрически и плъгин хибриди се продават в страни, където средният доход е по-висок.
Докладът на ACEA отбелязва ясна разделителна линия в Европа: от една страна, страните от север и запад и от друга, тези от изтока и юга, които са с по-ниски пропорции по отношение на приемането на електрическите автомобили.
Изводът е, че високата цена на електрическите превозни средства продължава да бъде една от пречките за достъп до превозно средство с тази технология. Въпреки това, тази пречка не е еднаква за различните държави.
Нека видим първо, данните за страните, в които има по-голям пазарен дял за електрически и plug-in превозни средства , като анализираме тяхното ниво на годишен нетен доход в същата таблица:

От другата страна на монетата са данните на ACEA за страните с най-нисък процент на навлизане на превозни средства с тази технология и тяхната огромна разлика също и в нивото на средния доход:

От ACEA посочват два важни фактора , които трябва да помогнат за обръщане на тази ситуация или поне за насърчаване на навлизането на технологиите за електрификация в най-лошите страни в проучването: повече стимули за тяхното закупуване и ускоряване на инсталирането на точки за зареждане. а у нас не се прави нито едното, нито другото.
Свързани новини
-
VW се завръща: Вижте кои марки са продали най-много коли в ЕС от началото на годинатаСпоред данни на ASEA през първата половина на 2023 година Volkswagen Group демонстрира най-добър резултат на пазара на ЕС. От януари до юни в Европейс ...24.07.20234 008
-
Dacia Sandero губи титлата си на бестселър в ЕвропаЕвропейският пазар е в процес на трансформация, при която приоритетите на купувачите се изместват към най-достъпната електрическа кола на Tesla, Model ...20.07.20238 162
-
What Car?: Най-добрите нови електромобилиАвторитетното британско издание What Car? определи десетте най-добри нови електрически коли. При оценката на "кандидатите" журналистите взех ...29.05.20233 211
-
Годишният пробег на електромобилите е по-малък от този на колите с ДВГСобствениците на електромобили ги карат много по-рядко от шофьорите на коли с двигатели с вътрешно горене. Проучването е направено от експертите от iS ...29.05.20233 748
-
Осем държави от ЕС, включително и България се противопоставиха на въвеждането на еконормите Евро-7Осем държави от Европейския съюз се противопоставиха на въвеждането на екологичните регулации по отношение на вредните емисии на новите автомобили Евр ...26.05.202317 382
-
Lexus извади миниван за 300 000 лв., който ще се продава в ЕвропаЕвропейската премиера на Lexus LM се състоя в Испания. Най-луксозният сериен миниван в света, във второто си поколение, вече ще се продава в Европа. Т ...23.05.20234 001