Швейцарският стартъп nanoFlowcell, който се занимава с изследвания и разработки в областта на батерии с проточни клетки, представи новия си проект - Quantino Twentyfive. Всъщност това е нова версия на хечбека Quantino - компактно купе, което дебютира на автомобилното изложение в Женева през 2015 г. Но сега това е четириместен роудстър с с изцяло нова технология на задвижване.
Quantino Twentyfive е оборудван с четиримоторен силов тракт (по един електрически двигател на всяко колело). Мощността на всеки електродвигател е 59 kW (80 к.с.). Двигателите се захранват от система, състояща се от два резервоара с патентования от компанията би-ЙОНен течен електролит: единият с положително заредени йони, а другият с отрицателно заредени. Помпите задвижват течностите през специален модул с йонообменна мембрана, който произвежда електрически ток.

В Quantino Twentyfive електролитът се съхранява в два резервоара от по 125 литра. С пълни резервояри автомобилът може да измине 2000 км. Роудстърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.0 секунди, а максималната му скорост е принудително ограничена от електрониката до 250 км/ч. Цената на Quantino Twentyfive и началото на производството не се споменават.
В същото време стартъпът обяви откриването на клон в Ню Йорк, където планират да установят производството на въпросния електролит bi-ION. Съставът на "горивото" не се разкрива. Известно е само, че има доста висока енергийна плътност - 600 Wh/kg. Както се твърди, bi-ION е абсолютно безвреден за околната среда и отработената течност може да се източи в канализацията. Към момента обаче в никоя страна по света няма инфраструктура за зареждане и източване на електролит. Възможно е първи да са САЩ.

nanoFlowcell Holdings е основана през 1996 г. Стартиращата компания показа първата си електрическа кола с проточно-електролитно захранване - Quant - на автомобилното изложение в Женева през 2014 г. На следващата година дебютира приличащият на купе хечбек Quantino. Серийното производство на двата модела беше планирано да започне през 2016 г., но това така и не се случи. Година по-късно стартъпът демонстрира нова итерация на концепцията Quant и публикува няколко прессъобщения за успешните пътни изпитания на Quantino.
През 2021 г. nanoFlowcell се премести в Лондон и обяви проекта Quant City – град, проектиран от известната архитектка Заха Хадид. Идеята е в този град да се произвеждат Quant електрически автомобили и bi-ION електролит за тях. Там се предвижда да бъдат разположени и изследователските и обучителни центрове на nanoFlowcell. Засега обаче Quant City съществува само виртуално. Може би ще бъде построен в САЩ.

Свързани новини
-
Електрическите автомобили се оказаха по-безопасни от колите с двигатели с вътрешно горенеМиналата седмица представители на Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ (NTSB) вече изразиха своята загриженост относно нарастващата к ...17.01.20233 853
-
Цените на електрическите автомобили продължават да растатМнозина експерти в автомобилния бранш твърдят, че електрическите превозни средства уж били спасителите на автомобилната индустрия. Според най-новите д ...19.12.20223 210
-
Mercedes никога няма да бъде същият, но с една уговоркаMercedes-Benz разкри план за адаптиране на своята глобална производствена мрежа за електрически задвижвания, включително сглобяване на батерии, електр ...19.12.20225 070
-
Разходите за притежаване на електромобил се изравниха с тези на традиционните колиВ резултат на резкия скок в цените на горивата през тази година, разходите за притежаване и експлоатация на електрически автомобил се изравниха, а в н ...14.12.20229 529
-
Натриево-серните батерии са 4 пъти по-добри от литиево-йоннитеУчените подобриха натриево-серните батерии и дори ги направиха по-ефективни от литиево-йонните. В традиционните натриево-серни батерии анодът е течен ...14.12.202218 943
-
Tesla вече не е №1Според резултатите от третото тримесечие на текущата година продажбите на електрически автомобили са се увеличили със 71% в сравнение със същия период ...13.12.202214 247