8 477

Французите си искат дизелови коли, макар на много места те вече да са забранени

  • дизелови коли
  • франция
  • зони с ниски емисии
  • забрана

Т.нар. зони с ниски емисии изглежда имат малко влияние върху поведението на купувачите досега

Французите си искат дизелови коли, макар на много места те вече да са забранени - 1
Радослав Славчев Радослав Славчев Автор във Fakti.bg

Въпреки забраната за шофиране на дизелови коли в центровете на много големи градове, французите все още купуват автомобили с дизелови двигатели. Това е констатацията, която излиза от проучване, публикувано от фирмата NGC Data.

И още повече, че мненията за тези зоните с ниски емисии далеч не са единодушни. Считани за дискриминационни от няколко асоциации на автомобилистите, критикувани от някои местни длъжностни лица, които призовават за тяхното премахване, тези зони бързо се превърнаха в "ябълка на раздора".

Трябва да се каже обаче, че тяхното внедряване се ускори напоследък. Те засягаха само няколко големи града преди две години (Париж, Лион, Гренобъл и Страсбург), сега тези зони присъстват в около десет френски града. И цифрата ще се покачи до 43 до 2025 година, когато ще започнат да се въвеждат навсясъде за агломерации с повече от 150 000 жители.

Французите си искат дизелови коли, макар на много места те вече да са забранени

Тези имат за цел да спрат продажбите на стари употребявани превозни средства, както и на нови дизелови коли. Поведението на шофьорите обаче изглежда малко се е променило, според проучването на NGC Data. Според данните от него 6 745 превозни средства със стикер Crit'Air 5 (дизели, датиращи от преди 2001 г.) са били продадени от януари до септември 2022 г. при това точно в така наречените зони с ниски емисии...

А във франция тези превозни средства ще бъдат забранени за шофиране от 1 януари 2023! Ако продажбите на тези стари превозни средства действително са намалели в градовете, засегнати от новите зони (- 53% в сравнение с 2019 г.), тенденцията е практически същата в градовете „извън зоните“ (- 40% за същия период). Тоест прилагането на такива зони не оказва съществено влияние.

"Това може да се обясни с контекста от последните месеци, който затяга пазара и на на нови автомобили, и на употребявани, което прави автомобилите все по-малко достъпни. “, анализира ситуацията Стефан Лепин, маркетинг директор в NGC Data. Това се усеща дори при по-новите употребявани автомобили.

Французите си искат дизелови коли, макар на много места те вече да са забранени

Фъв Франция, през периода от януари до септември 2022 г. са продадени близо 159 146 превозни средства Crit'Air 3, тоест такива, които не могат да влизат в зоните с нулеви емисии. Цифрите са много високи, въпреки че много градове ще затегнат праговете за достъп до своите зони в рамките на две години.

Сред тях е метрополията Голям Париж (131 засегнати общини). Докато Столицата си е поставила за цел да забрани дизеловите автомобили до 2024 г., половината от десетте най-продавани употребявани автомобили в мегаполиса тази година са с дизелови двигатели ( Renault Clio и Mégane, Peugeot 308 и 3008).

Тези факти ясно говорят, че французите си харесват дизеловите коли и нямат намерение да се отказват от тях, въпреки рестрикциите.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 25 гласа.

Свързани новини